Er du klar til
at lede sælgere
til succes?
Tager du ansvaret?
Start dialog om Accelerator
Icon - Seminar.png
Motivator
Icon - Værktøj.png
Mentor
Icon - KPI.png
Manager
Icon - Thought.png
Mulighedsskaber

Flyt nålen med bedre salgsledelse

  • Er det dit ansvar at øge toplinje og indtjening?
  • Er det op til dig at lede et team af B2B-sælgere til succes?
  • Er du klar til at løfte opgaven og ansvaret for alvor?

Måske har I tidligere investeret i salgskurser uden den store effekt, måske mangler sælgerne motivation og drive, måske er salg blevet til service hos jer og måske er jeres sælgere blevet mere dyrepassere end jægere...

Lyder det bekendt? 

Lad os se på hvad det reelt kræver at flytte nålen...

Mit speciale er B2B-organisationer

Accelerator er relevant når du:

  • Indser at pipeline er tom (eller fyldt med varm luft)
  • Erkender at salgsafdelingen servicerer og ikke sælger
  • Ønsker øget fokus på vækst, nye kunder og toplinje
  • Har brug for klare, motiverende og nærværende mål
  • Bliver presset på indtjeningen pga prispres
  • Opdager at bonussystemerne ikke motiverer 
  • Erkender at strategien ikke harmonerer med virkeligheden
  • Kan se I har for få møder med kunder og kundeemner
  • Oplever at I ikke får nok ud af jeres møder med kundeemner

Med andre ord: Når du er leder for et B2B-salgsteam, der ikke performer som forventet og håbet.

Der er typisk fire årsager til dårlig salgsperformance

Og de er alle tæt knyttet til salgsledelse

Ville-faktoren

Alt starter og slutter med om jeres sælgere er på eller på den. Om de virkelig vil det, om de brænder for det og om de har drive.

Kunne-faktoren

Der er stor forskel på at vide alt om sine produkter og om salg. Og endnu større forskel på at vide hvordan og at kunne sælge.

Skulle-faktoren

B2B-salg med lang salgscyklus stiller store krav til vedholdenhed, fast fokus og kontinuerlig indsats. Og det kræver ledelse.

Muligheds-faktoren

Med motiverede og dygtige sælgere kommer I langt - men har de rammerne og reel mulighed for at nå deres ambitiøse mål?

Få Accelerator helt gratis!

Når du melder dig til online seminaret får du med det samme tilsendt min nye 100 siders E-bog for B2B-salgsledere: "Accelerator".

Bogen er en indføring i hvordan du skifter rolle fra salgsleder til Accelerator for jeres sælgeres motivation, adfærd, kompetencer og resultater. Den vil udfordre dig selv om den er let læst - og den vil guide dig til et nyt perspektiv på din rolle som Accelerator

Meld dig til online seminaret 28. august og få bogen i dag.

Accelerator - Cover - Stage.jpg

20 års erfaring med salgsudviklingsprojekter

Bliv den salgsleder der er brug for!

Accelerator er kun for dig, der bærer ansvaret og vil løfte salgsorganisationens resultater til nye højder.

Uden stærk ledelse, opfølgning og målstyring når I aldrig jeres ambition - og med Omsæt Accelerator bliver det lettere at lykkes.

Du ved allerede at underholdende salgskurser som isolerede events har en meget lav effekt og forskellen på succes og fiasko er salgslederen. Dig.

Omsæt Accelerator gør det lettere at flytte nålen. Se her under hvordan vi lykkes sammen...

Accelerator Logo.png

Resultater

Hvis I er parate til forandring, kan salgsudvikling have meget konkrete effekter...

100%
Af sælgerne kom over budget hos Procter & Gamble Danmark.
20/20
Erfarne sælgere gav kun god feedback hos Svenningsens A/S.
+30%
Flere nye kunder hos First Hotels i Danmark, Sverige og Norge.

Som omtalt i medierne

Sammen øger vi de fire faktorer!

Der er fire fundamentale faktorer som har massiv indvirkning på B2B-sælgeres resultater. Succes kræver at den enkelte sælger:

  • VIL nå de mål og den retning du har udstukket
  • KAN de nødvendige salgsmetoder, teknikker og værktøjer
  • SKAL gøre hvad der skal til og bliver leder i den retning
  • Har MULIGHED for at nå mål (at rammerne fungerer)

Den gode nyhed er, at du kan påvirke dem alle fire gennem fire forskellige salgslederroller:

  • Motivator
  • Mentor
  • Manager
  • Mulighedsskaber

Motivatoren stimulerer vilje

Det er dit ansvar, at jeres sælgere:

  • Har motiverende og meningsfulde mål i hverdagen
  • Bliver anerkendt for deres indsats og belønnet for succes
  • Oplever at du går forrest og viser vejen

Hvor god en Motivator tror du, at dine sælgere oplever du er?

Mentoren bygger kompetencer

Selv om jeres sælgere måske gerne vil, skal de også kunne:

  • Fylde kalenderen med aftaler med relevante kundeemner
  • Vække interesse og sælge på værdi frem for teknik/pris
  • Præsentere en rentabel investering og lukke ordren

Hvor gode er jeres sælgere og har de brug for at du er deres Mentor?

Manageren sikrer aktivitet

Desværre bliver planer ofte ved tanken og mål forbliver drømme, hvis ikke der er en leder, der stiller krav og følge op på handlinger:

  • Koble langsigtede ambitioner med kortsigtede indsatser
  • Monitorere og konstant sikre moment i salgsarbejdet
  • Følge op og italesætte manglende fokus og aktivitet

Har jeres sælgere den nødvendige selvdisciplin eller har de (som de fleste) behov for en Manager, der sikrer drive og moment?

Mulighedsskaberen sikrer rammer

Endelig er det også dit ansvar, at sikre sælgernes mulighed for succes - at rammerne fungerer: 

  • Velfungerende systemer og processer i hverdagen
  • En organisation der hjælper sælgerne (og ikke omvendt)
  • At sælgerne ikke skal bruge tid på at følge op på leverancer, fejl, restordrer, fakturering og betalinger fx

Hvor gode er jeres sælgeres mulighed for succes i dag og hvad vil der ske hvis ikke det ændrer sig? 

iconfinder_56.idea-think-creative-creativity-light_4201239.png
Ugentlig reflektion
Reflektionsspørgsmål til brug for coaching i jeres salgsteam.
iconfinder_Chess_3525372.png
Strategisk sparring
1-1 møde om jeres strategi, mål og forhindringer for succes.
iconfinder_Social-01-Facebook-Outline_1243572.png
Lukket facebook gruppe
Lukket community hvor vi diskuterer ledelsestemaer.
iconfinder_11-linkedin_104493.png
Accelerator-logo på dit CV
Dokumentér din seriøsitet og dine lederevner på LinkedIn.
iconfinder_m-56_4230508.png
4 x Online Ledertræning
Praktisk anvendelige metoder til bedre salgsledelse.
iconfinder_question_help_faq_ask_question_mark_3994396.png
4 x Online Leder erfa
Live coaching på din og andres største udfordring lige nu.
iconfinder_finish_flag_172465.png
Målstyringsværktøj
Du får en skabelon til brug for motiverende målstyring.
iconfinder_Tilda_Icons_1ed_speaker_3586357.png
4 x Live Online Gæsteforedrag
De skarpeste hjerner på fx marketing og rekruttering.
iconfinder_m-49_4230521.png
Årsplan for salgsudvikling
Prioriter og planlæg nemt jeres sælgeres udvikling.
iconfinder_b-84_4230291.png
On Demand Sælgertræning
Du og dine sælgere lærer effektivt B2B-salg i praksis.
iconfinder_Arrows_3_2638360.png
Live Online Salgscoaching
For at overføre teori til praksis mødes vi live online ti gange.
iconfinder_manual-book-information-guide-handbook_3802013.png
Trænerguide
Guiden giver dig overblikket over dine sælgeres læring.
iconfinder_misc-_start__1276845.png
Team kick off
Vi sparker projektet godt i gang med hele salgsteamet (online).
iconfinder_services__support__business__help__assistance__call__center_2528086.png
Analyse af Salgsorganisation
Vi identificerer potentialet i både kultur og kompetencer.
iconfinder_Technology_Mix_-_Final-16_998664.png
Interview af hver sælger
Gennem 1-1 dialog får vi et nuanceret billede af potentialet.
iconfinder_m-46_4230516 (1).png
Strategiske anbefalinger
Du præsenteres for en række anbefalinger til overvejelse.
  • “Hos Logitrans har vi brugt Brian i flere omgange. Både til intern salgstræning og til salgstræning i forbindelse med vores årlige forhandlerseminar. Brian formår at fange deltagernes opmærksomhed og formidler gode og brugbare salgsteknikker, på en sjov og objektiv måde. Han er god til at sætte sig ind i virksomhedens udfordringer, og rammer altid spot-on med de udfordringer vi har. Vi kender allesammen de der træninger, hvor man et par dage efter, har glemt hvad der egentlig blev talt om og hvad vi faktisk havde lært. Men sådan er det ikke med Brian - det bliver hængende :-) Og så er Brian bare en rar mand, man har lyst til at være sammen med! Jeg kan kun give Brian min aller bedste anbefalinger! ”

    CEO, Owner hos Logitrans A/S

  • “Arbejder du med salg og ledelse, og vil du gerne nå de berømte 10% ekstra som gør den store forskel, så hop ombord. Jeg kan varmt anbefale at du får arrangeret et møde med Brian, han analyserer lynhurtigt hvor der skal/bør sættes ind.
    Vil du have vækst med en god stærk coaching, kan jeg på det bedste anbefale Brian. ”

    MarketManager - Halo Design

  • “Alle vores sælgere er over budget og mange af dem er langt over budget. Det havde vi ikke kunne gøre uden en klar salgsproces og motiverende mål.”

    National Salgschef, Procter & Gamble

  • “Vi har sammen med Brian gennemført et forløb omkring salgsudvikling og hvordan en mere struktureret proces, kan bidrage til øget vækst.
    Det har været en fornøjelse at følge hvordan deltagerne har taget imod budskabet, der altid er blevet præsenteret på inspirerende vis af Brian.
    En varm anbefaling til Brian for hans evne til at inspirere, udfordre og se problemstillinger i et nyt lys.”

    Regional Sales Manager - Scandinavia, Watson-Marlow Fluid Technology Group

  • “Brian har været en excellent udvikler af vores team. Han forstod hvor vi var og hvad vi kunne blive.
    Han var i stand til, at møde hver enkelt hvor de var, samt flytte, udfordre og inspirere dem alle - både svenskere og danskere.
    Hans træning har gjort en forskel, der varede i årevis. Jeg vil til hver en tid anbefale ham til forbedring af salg, salgsprocesser og salgsledelse.”

    Regional Responsible Nordics of the Danish Trade Council

  • “Brian er en god konsulent, der kan komme udefra og se ens verden med helt andre øjne. Brian har rigtig mange interessante foredrag og kurser, så der er masser han kan bidrage med. Jeg har arbejdet sammen med Brian af flere omgange, og jeg kan varmt anbefale ham.”

    Sagsleder, A/S Mortalin

  • “Med begge fødder solidt plantet på jorden har Brian sået frøene til fremtidig succes i MILA.”

    Adm. Direktør, MILA BESLAG

  • “Jeg har hatt gleden av å kjenne Brian i noen å nå år og har hatt glede av å bruke hans kompetanse på flere områder. I starten så brukte vi Brian i trening av våre selgere, noe som alltid var nyttig. Med tiden ble vi også kjent med salgsverktøyet Milestone som var veldig nyttig i den satsingen vi tidligere hadde på SMB salg, et verktøy jeg anbefaler sterkt. Brian er en solid sparingspartner på alt som har med salg å gjøre!”

    Administrerende direktør, Tribe Hotels AS

  • “I Apcoa Parking Danmark har Brian bidraget til forbedret målstyring af vores salgsarbejde. Vores sælgere kan nu bedre forholde sig til deres budget og fokuserer nu på at skabe bevægelse i salgsprocessen fra kontakt til kontrakt.
    Jeg kan varmt anbefale Brian til en hver virksomhed, som ønsker at få fornyet fokus på hele salgsprocessen.”

    Salgschef, Apcoa Parking Danmark

  • “Brian har fungeret som inspirationsgenerator for vores daglige arbejde. Det kan varmt anbefales at få andre øjne til at kigge ind i en hverdag der bare køre der ud af, man bliver jo aldrig for gammel til at lære.”

    Managing Director, Beckhoff Automation

  • “Brian er en excellent salgstræner og giver god sparring og velplacerede spark bagi. Hard core til målsætning og målstyring af salgsarbejde.”

    Managing Director, Montana Møbler A/S

  • “Brian er dybt professionel og meget tydelig kommunikator. Salg og markedsføring er altid på tale når man møder ham. Dygtig networker og jeg kan kun anbefale at benytte hans ydelser og ikke mindst læse hans bog.”

    General Manager - First Hotel Kong Frederik

  • “Jeg har fulgt Brians arbejde gennem flere år, og har netop 2019 haft et positivt samarbejde omkring salgsudvikling hos Tabellae A/S i Norden.
    Det har været en inspirerende oplevelse og en god øjenåbner på hvordan vi med justeringer og vinklet fokus, kan gøre vores salgsarbejde endnu bedre og mere effektivt. Jeg forventer at fortsætte et forløb med Omsæt, BS Christiansen!”

    Lennart Garbarsch

  • “Vi har været igennem et omfattende salgsudviklingsforløb sammen med Brian. Det har været meget positivt idet vi både kan se at vores erhvervsassurandører har taget de nye metoder til sig og vi kan konstatere meget høje evalueringer fra projektets deltagere. Stor ros og en stærk anbefaling til Brian for hans evne til at inspirere, udfordre og træne erfarne sælgere.”

    Salgschef, Købstædernes forsikring

Brian Stahlhut Christiansen - Omsæt.jpg

Vil du arbejde sammen med mig? 

Salgskurser virker ikke. Så enkelt kan det siges.

Og det er der flere årsager til: Blandt andet at traditionelle kurser dokumenterbart har en meget lav effekt.Men et større problem er, at jeres resultater er konsekvensen af andet og mere end jeres sælgeres teoretiske viden om salg.

Skal I øge omsætningen bunder jeres succes ikke i at vælge det bedste kursus. The missing link er salgslederen: Dig!

Derfor arbejder jeg sammen med mine kunder på en anden måde, der både starter før og slutter længe efter det traditionelle kursus.. 

Med andre ord: Jeg arbejder med salgsudvikling i stedet for salgskurser.

Og al min erfaring gennem 20 år som selvstændig konsulent, input fra over 100 danske salgsledere samt feedback fra projekt til projekt har skabt fundamentet for et langt bedre alternativ til  dig og dit salgsteam.

Og det er både bedre og billigere end alt andet du har set:

Sådan gør vi

Er du interesseret og vil du høre mere? Så se her hvad vi gør nu:

1: Online Informationsmøde

Få mere at vide og test dit salgsteams kultur, kompetencer og performance på et gratis online informationsmøde.

Meld dig til Online Informationsmøde

2: Strategisk Dialogmøde

Hvis du er interesseret booker du efterfølgende et online møde med mig, hvor vi ser på muligheder og afstemmer forventninger.

Book en tid der passer dig i min kalender

3: Test af salgskultur

For at give dig det fulde beslutningsgrundlag analyserer vi sammen jeres udgangspunkt, blandt andet i dialog med jeres sælgere.

Er du i tvivl? Send mail her