10 Typiske forhindringer for salgssucces

cubes-2492010_1920.jpg

 The Church is not the House

Jeg spurgte for noget tid siden mine læsere hvad deres største salgsmæssige udfordring var – hvad den primære forhindring for øget salg var.

I løbet af 48 timer modtog jeg over 100 spændende og hudløst ærlige svar, som i høj grad pegede på fire faktorer:

  • Ville – Hvor meget vil vi det?
  • Kunne – Hvor gode er vi til det?
  • Skulle – Hvor klare er kravene?
  • Mulighed – Hvor gode er rammerne?

I forhold til muligheds-faktoren var der nogle svar, som ofte gik igen, og du kan jo overveje, om I har nogle af de samme temaer eller ”sten i skoen” med henblik på at give dig og dine kolleger et bedre fundament for succes: 

  1. Tid til bedre salg
  2. Samspil med resten af organisationen
  3. Vi taler for meget om pris i stedet for værdi
  4. ”Jeg kunne sagtens sælge mere – men det skal udføres/leveres af nogen”
  5. Manglende kapacitet i leveranceorganisationen
  6. Dårlig systemunderstøttelse af salgsarbejdet
  7. Bedre udnyttelse af CRM
  8. For meget administrations- og kontortid
  9. Mister kunder pga. fejl i produktion, back office, logistik osv
  10. Ikke alle ansatte ser sig selv som ambassadører for virksomheden

Hvordan passer de 10 udsagn på jeres virkelighed?

Syv Gyldne Nøgler til Øget Salg

Vil du have mere inspiration til øget salgseffektivitet? Syv Gyldne Nøgler til Øget Salg 3.png

Så læs min E-bog "Syv Gyldne Nøgler til Øget Salg" 

Den kan lige nu downloades gratis på:

www.flereordrer.dk

Du vil løbende modtage invitationer til gratis salgstræning og værktøjer, når du har downloadet bogen.

God læselyst!