10 Typiske forhindringer for salgssucces

cubes-2492010_1920.jpg

 The Church is not the House

Jeg spurgte for noget tid siden mine læsere hvad deres største salgsmæssige udfordring var – hvad den primære forhindring for øget salg var.

I løbet af 48 timer modtog jeg over 100 spændende og hudløst ærlige svar, som i høj grad pegede på fire faktorer:

  • Ville – Hvor meget vil vi det?
  • Kunne – Hvor gode er vi til det?
  • Skulle – Hvor klare er kravene?
  • Mulighed – Hvor gode er rammerne?

I forhold til muligheds-faktoren var der nogle svar, som ofte gik igen, og du kan jo overveje, om I har nogle af de samme temaer eller ”sten i skoen” med henblik på at give dig og dine kolleger et bedre fundament for succes: 

  1. Tid til bedre salg
  2. Samspil med resten af organisationen
  3. Vi taler for meget om pris i stedet for værdi
  4. ”Jeg kunne sagtens sælge mere – men det skal udføres/leveres af nogen”
  5. Manglende kapacitet i leveranceorganisationen
  6. Dårlig systemunderstøttelse af salgsarbejdet
  7. Bedre udnyttelse af CRM
  8. For meget administrations- og kontortid
  9. Mister kunder pga. fejl i produktion, back office, logistik osv
  10. Ikke alle ansatte ser sig selv som ambassadører for virksomheden

Hvordan passer de 10 udsagn på jeres virkelighed?

Læs mere om bedre muligheder for salgssucces i min E-bog Salgslederens Milepæle, som kan downloades gratis på www.salgsperformance.dk 

0 kommentarer

Der er endnu ingen kommentarer. Vær den første til at skrive en!

Skriv en kommentar