Salgsværktøjer - Hvad er det bedste...

Jeg bliver ofte spurgt hvad ”det bedste system” til salgs… er.
Men det bedste system findes ikke. For salgsorganisationer er forskellige, og derfor er svaret mere kompliceret end ”Det bedste system er…”
Desværre svarer mange på spørgsmålet ved at anbefale det system de selv bruger – men de kender måske ikke altid alternativerne.
Alligevel vil jeg herunder dele min oplevelse af de 10 vigtigste typer af systemer. Samt for hver af dem, de systemer jeg har bedst erfaringer med fra mine kunder og projekter gennem mange år (i parentes):
- CRM (Pipedrive, MS 365 CRM, Salesforce) – Hold styr på kundeemner, leads, kontakter, opfølgningsdatoer, noter, pipeline osv.
- Social Marketing (LinkedIn Sales Navigator) – LinkedIn på steroider.
- Kalenderstyring (Calendly) – Lad kundeemner selv booke tid i din kalender!
- Synlighed på sociale medier (Buffer) – Planlæg opslag på sociale medier i forvejen og brug tiden på at sælge.
- Integration (Zapier) – Få systemerne til at tale sammen og slip for manuelt arbejde.
- Email og inbound marketing (HubSpot, Mailchimp, Simplero) – Hold kontakt til, og del din viden med, din målgruppe.
- Livechat på website (Drift) – Få kontakt med gæsterne på hjemmesiden.
- Webinarer (Zoom Demio) – Sælg en-til-mange.
- Team Samarbejde (Slack) – Koordiner, bevar overblikket og del viden i teams.
- Direkte kontakt (telefonen) – jep, det virker stadig!
Gode råd behøver ikke være dyre
- Sælger I løsninger eller services til virksomheder?
- Er du sælger eller leder for sælgere?
- Har du ambitioner om mere?
Så se her...
Over 25.000 danske B2B-sælgere har læst min 300 siders salgsguide sprængfyldt med konkrete og effektfulde salgsmetoder og værktøjer.
Den hedder Syv Gyldne Nøgler til Øget Salg og:
Du kan lige nu downloade den for kr. 0,-
Rigtigt god læselyst!
Salg redder alt!
Mit navn er Brian Stahlhut Christiansen, og jeg har arbejdet med optimering af B2B-salg i over 20 år.
Jeg har også skrevet fire bøger om salg og holdt foredrag om salg og salgsledelse i Skandinavien, Tyskland, Baltikum, Spanien og USA.
Min ambition er, at guide B2B-salgsteams til ny omsætning - uden at ansætte flere sælgere eller øge marketing.
Følg mig på LinkedIn her (jeg udgiver løbende artikler om værdibaseret og procesorienteret salg).
Download Guides til Øget Omsætning
Konkrete og kontante råd til at lykkes med B2B-salg og salgsledelse...