B2B Salg - sommer-refleksioner om salgsledelse

photo-1604861696908-d57e34ee8855

Jeg var en sommerferie i sommerhus ved Ringkøbing Fjord.

Den danske sommer viste sig ikke fra sin bedste side. Det regnede, stormede og var koldt.

Efter at have oplevet de ting, der var at opleve indendørs, begyndte utålmodigheden at melde sig hos mig…

Sommerhuset var ikke kæmpestort, og 5 voksne og 3 børn fyldte godt.

Der skulle ske noget – hurtigt.

In the middle of every difficulty comes opportunity.
Albert Einstein

Kort tid efter stod jeg i regn og stærk blæst og kæmpede for at holde fast i en hurtigt indkøbt drage, der var temmelig livlig i det hårde vejr.

Jeg skulle holde godt fast for ikke at miste den.

Derude stod jeg længe, og det var en fantastisk fornemmelse at gå fra indelukket til højt til himmelen, fra mange til alene, fra stille til voldsomt og fra rolig til udfordret.

Det var lige, hvad jeg havde brug for:

En drage.

Også selvom det silede ned, min hat røg af, og dragen konstant gik i stykker i stormen.

For det er vel prisen for at sætte drager op i hårdt vejr.

Hvis det var nemt, kunne alle jo gøre det.

Da jeg stod der og lavede cirkler og otte-taller med dragen, slog det mig, hvor parallelt det er til mange salgsorganisationers virkelighed.

Og jeg skrev de vigtigste betragtninger ned da jeg havde pakket dragen sammen...

B2B Salgslederens seks sommerferierefleksioner

  1. De er på vej i hi – for sommerferien nærmer sig.
  2. De er mange om det samme marked - i stedet for at være alene om et nyt.
  3. De stiller sig tilfredse med at være lukket inde og opgiver friheden.
  4. Deres jægere er blevet dyrepassere.
  5. De kører mælkeruten og besøger de samme kunder igen og igen.
  6. De har glemt at udfordre sig selv – så andet halvår bliver formentlig lige som første halvår

Lyder det som jer?

Måske burde du købe en drage snart?

... og læse min gratis E-bog for B2B-salgsledere i sommerferien?

Website Frontpage CTA - Salgslederens