7 tips til øget salg på LinkedIn

Networking is an essential part of building wealth.
Armstrong Williams

Kold kanvas er for mange sælgere en arbejdsopgave, de glæder sig til på samme måde som kørselsregnskabet.  

Og derfor spørger mange af Guldkorns læsere mig: Hvordan kan vi få flere møder i kalenderen på en nemmere måde?

I denne uge vil jeg give dig en syv måder at få varme kundeemner fra LinkedIn

1) Opdater din profil

Hvornår har du sidst opdateret din profil? Er det tydeligt for folk, der ikke kender dig, hvad du arbejder med, og hvorfor du måske er interessant at tale med for din målgruppe? Er der en appellerende beskrivelse af jeres produkt/koncept/serviceydelse? Er linket til jeres hjemmeside opdateret, eller linker du stadig til en tidligere arbejdsgiver? Er der nogen, der anbefaler dig (endorsements)? Kan man se, hvad du har lavet før dit nuværende job?

2) Vær aktiv i relevante grupper

Der er mange grupper med specifikt fokus på brancher, konkrete emner og kompetencer. Ved at melde dig til i relevante grupper (hvor din målgruppe typisk er medlem) og deltage i debatten kan du markedsføre din viden og dig selv helt gratis. Husk at deltage i diskussionen uden at bryde præmissen: Grupperne er ikke en markedsføringsscene, og medlemmerne forventer. at du bevarer balancen mellem at dele ud af din viden og markedsføre dig selv.

3) Send introduktionsmails direkte via LinkedIn

Afhængigt af dit LinkedIn-abonnement har du mulighed for at sende et antal mails direkte til dine mest interessante kundeemner på LinkedIn. Først søger du efter dem (brancher, geografi, arbejdstitel osv.), og med ”InMail”-funktionen kan du sende en mail direkte til kontaktpersonen.

4) Bliv introduceret gennem fælles netværk

Et alternativ til InMail er ”Get Introduced”-funktionen. Det er særligt relevant for de beslutningstagere på LinkedIn, der er forbundet med dig i andet led. Det vil sige, at I har en fælles bekendt i jeres netværk. Her kan du bruge ”Get Introduced”, som fungerer ved, at du sender en særlig besked til jeres fælles kontakt, som så kan godkende og videresende dit ønske om direkte kontakt.

5) Annoncer på LinkedIn

Hvis du er parat til at investere lidt i at skaffe leads via LinkedIn, er ”LinkedIn Ads” en ekstremt relevant mulighed. Det er nemt at opsætte en annonce, du styrer hvem, der får vist annoncen (brancher, titler, geografi osv.), og du kan vælge at betale pr. klik.

6) Vis hvad du kan

Ved at registrere dine kompetencer på din LinkedIn-profil (overdriv ikke og fokuser på dit arbejdsområde) giver du besøgende på din profil et klart billede af, hvad du står for, og hvem du er. Det øger chancen for en kontakt.

7) Skriv tak for besøget

På LinkedIn kan du se hvem, der har besøgt din profil. Det kan være en god idé at tjekke gæstelisten af og til. For hvis der er nogen, der virker relevante for dit salg, så overvej at skrive en hilsen, takke for deres interesse og stille dig til rådighed for dialog om det, du arbejder med og hvad det betyder for jeres kunder.

LinkedIn kan ikke erstatte solidt salgsarbejde - men det kan gøre udfordringen lidt lettere.

Vil du have mere inspiration til øget salg?

Download min E-bog Syv Gyldne Nøgler til Øget Salg på www.flereordrer.dk 

0 kommentarer

Der er endnu ingen kommentarer. Vær den første til at skrive en!

Skriv en kommentar