Salgsartikler
10 fejl der gør, at du ikke får leads hjem fra HI-messen (og hvordan du undgår dem)
HI-messen i Herning er et af Danmarks største mødested for industrivirksomheder. For mange B2B-sælgere og marketingteams er messedeltagelse en kæmpe investering – både i tid, penge og ressourcer. Alligevel ender mange virksomheder med at gå hjem med … næsten ingenting. Et par bolsjer, lidt merchandise og en håndfuld tilfældige visitkort – men ingen varme leads.
Hvis du vil sikre, at HI-messen 2025 giver kvalificerede leads og reel værdi, skal du undgå disse 10 klassiske fejl.
1. Du møder op ud…
Sådan får I en solid pipeline – der giver ordrer
Hvorfor en stor pipeline ikke er garanti for succes
I mange salgsorganisationer er der en næsten magisk tro på, at hvis bare pipelinen er tre gange større end budgettet, så er vi home safe. Men det er en farlig myte.
En pipeline med 3x budgettet betyder ingenting, hvis konverteringsraten ikke følger med.
Et simpelt regnestykke: Hvis jeres gennemsnitlige konverteringsrate er 25%, skal pipeline godt nok være 4 gange større end budgettet – og selv da er der ingen garanti, for konverteringsrater kan svinge kraftigt, især når sælgere er pressede.
Pr…
Færre tilbud – flere ordrer: Den smarte vej til salgssucces
Sommeren er næsten slut, og nu skal kalenderen fyldes op igen. Men skal du starte efteråret med at skrive bunker af tilbud, der aldrig bliver til ordrer?
Hvis du vil øge din hitrate, skal du faktisk sende færre tilbud – men til de rigtige kunder. I denne artikel viser jeg, hvordan du skærer spildtiden væk og fokuserer på de salgsmuligheder, der rent faktisk giver dig ordrer.
1. Flere tilbud = lavere hitrate
De fleste sælgere drukner i tilbud, der aldrig bliver til noget. ANTIsalgsmetoden hand…
Drop kold kanvas – få møder uden at jage kunder
Kold kanvas er hadet af de fleste sælgere – og med god grund. Det er hårdt, ofte ineffektivt, og det efterlader både dig og kundeemnet med en dårlig oplevelse. Men hvad hvis du kunne fylde din kalender med møder uden nogensinde at ringe koldt igen?
I denne artikel deler jeg 5 effektive og tidssparende metoder til at skabe nye kundemøder uden kold kanvas. Alle metoderne er hentet fra ANTIsalgsmetoden – min bog til B2B-sælgere, der vil sælge mere med mindre arbejde.
1. Brug LinkedIn som din møde…
Støt jeres sælgere og få højere omsætning
En ny survey fra Pipedrive viser, at sælgere, der føler sig støttet af deres ledere, kolleger og kunder, har markant større chancer for at nå deres salgsmål. Faktisk opnåede hele 63% af de støttede sælgere deres mål i 2023, mens kun 50% af dem uden støtte nåede målet.
Med andre ord: Sælgere der støttes og bakkes op har langt større chance for at nå personlige salgsmål!
Lad os se på, hvad vi kan lære af disse resultater, og hvordan salgsledere, kolleger og virksomheder generelt kan støtte deres…
Overarbejde ødelægger dine salgsresultater
Når man tænker på "succesfulde sælgere", vil nogle nok forestille sig hårdtarbejdende, Cult-drikkende, stressede og udbrændte mennesker, der ”sparker røv” 60-80 timer om ugen.
Men er det virkelig den bedste måde at nå sine salgsmål?
En ny undersøgelse fra Pipedrive kaster lys over en overraskende virkelighed:
Overarbejde kan faktisk være en hindring for at nå salgsmål!
Tallene viser en klar tendens
Undersøgelsen fra Pipedrive viser nogle interessante og måske overraskende resultater:
- 66%…
Hvorfor sælgere i store virksomheder har bedre chancer for at nå deres salgsmål end sælgere i små virksomheder
I en undersøgelse fra Pipedrive blev det afsløret, at:
Sælgere i store organisationer har større sandsynlighed for at nå deres salgsmål end sælgere i små virksomheder.
Her er et nærmere kig på tallene:
- 56% af sælgerne i virksomheder med op til 10 ansatte når deres mål.
- 62% af sælgerne i virksomheder med 11-100 ansatte når deres mål.
- 67% af sælgerne i virksomheder med flere end 100 ansatte når deres mål.
Men hvorfor er det sådan?
Og vigtigst af alt – hvad kan du som sælger eller salgs…
Resultatskabende målstyring i B2B-salg
Maksimer salgssucces med månedlige målstyringssamtaler: Individuelt fokus og holdpræstation.
Det er sidste ende salgslederens (dit?) ansvar, at sikre, at dine sælgere har klare mål og en struktureret opfølgning for at opnå salgssucces. Ved at holde to målstyringssamtaler hver måned - en individuel 1-1-samtale og en holdpræstationsgennemgang kan du sikre både individuel fokus og samlet holdpræstation.
Lad os udforske, hvordan disse møder kan være en kilde til salgssucces...
Individuel 1-1 måls…
B2B-Salgsstrategi og den svære overvejelse om dyrepassere og jægere
Strategiske overvejelser for salgsledere: Talent, mix og udskiftning af sælgere
Som salgsdirektør eller salgschef er det afgørende at foretage strategiske overvejelser for at sikre, at dit salgsteam er optimalt sammensat og rustet til at nå virksomhedens vækstmål.
Her er tre centrale overvejelser, du bør gøre dig i den forbindelse:
1) Talent og kompetence
Har vi de rette talenter og kompetencer i salgsteamet i forhold til vores salgsstrategi og planer for vækst?
For at lykkes med din salgss…