Salgsartikler
Støt jeres sælgere og få højere omsætning
En ny survey fra Pipedrive viser, at sælgere, der føler sig støttet af deres ledere, kolleger og kunder, har markant større chancer for at nå deres salgsmål. Faktisk opnåede hele 63% af de støttede sælgere deres mål i 2023, mens kun 50% af dem uden støtte nåede målet.
Med andre ord: Sælgere der støttes og bakkes op har langt større chance for at nå personlige salgsmål!
Lad os se på, hvad vi kan lære af disse resultater, og hvordan salgsledere, kolleger og virksomheder generelt kan støtte deres…
Overarbejde ødelægger dine salgsresultater
Når man tænker på "succesfulde sælgere", vil nogle nok forestille sig hårdtarbejdende, Cult-drikkende, stressede og udbrændte mennesker, der ”sparker røv” 60-80 timer om ugen.
Men er det virkelig den bedste måde at nå sine salgsmål?
En ny undersøgelse fra Pipedrive kaster lys over en overraskende virkelighed:
Overarbejde kan faktisk være en hindring for at nå salgsmål!
Tallene viser en klar tendens
Undersøgelsen fra Pipedrive viser nogle interessante og måske overraskende resultater:
- 66%…
Hvorfor sælgere i store virksomheder har bedre chancer for at nå deres salgsmål end sælgere i små virksomheder
I en undersøgelse fra Pipedrive blev det afsløret, at:
Sælgere i store organisationer har større sandsynlighed for at nå deres salgsmål end sælgere i små virksomheder.
Her er et nærmere kig på tallene:
- 56% af sælgerne i virksomheder med op til 10 ansatte når deres mål.
- 62% af sælgerne i virksomheder med 11-100 ansatte når deres mål.
- 67% af sælgerne i virksomheder med flere end 100 ansatte når deres mål.
Men hvorfor er det sådan?
Og vigtigst af alt – hvad kan du som sælger eller salgs…
Resultatskabende målstyring i B2B-salg
Maksimer salgssucces med månedlige målstyringssamtaler: Individuelt fokus og holdpræstation.
Det er sidste ende salgslederens (dit?) ansvar, at sikre, at dine sælgere har klare mål og en struktureret opfølgning for at opnå salgssucces. Ved at holde to målstyringssamtaler hver måned - en individuel 1-1-samtale og en holdpræstationsgennemgang kan du sikre både individuel fokus og samlet holdpræstation.
Lad os udforske, hvordan disse møder kan være en kilde til salgssucces...
Individuel 1-1 måls…
B2B-Salgsstrategi og den svære overvejelse om dyrepassere og jægere
Strategiske overvejelser for salgsledere: Talent, mix og udskiftning af sælgere
Som salgsdirektør eller salgschef er det afgørende at foretage strategiske overvejelser for at sikre, at dit salgsteam er optimalt sammensat og rustet til at nå virksomhedens vækstmål.
Her er tre centrale overvejelser, du bør gøre dig i den forbindelse:
1) Talent og kompetence
Har vi de rette talenter og kompetencer i salgsteamet i forhold til vores salgsstrategi og planer for vækst?
For at lykkes med din salgss…
B2B-Salgsstrategi - Det afgørende valg mellem tre typer ny omsætning
Hvordan du vælger mellem krydssalg, genvind og nysalg.
Som leder for B2B-sælgere står du over for vigtige beslutninger om, hvor du skal rette din salgsstyrkes energi og ressourcer hen for at maksimere omsætningen og opnå forretningsmæssig succes.
Herunder skal du træffe beslutning om, hvorvidt sælgerne skal fokusere på krydssalg til eksisterende kunder, genvinde tabte kunder eller rekruttere helt nye kunder.
Lad os dykke ned i mulighederne og overveje de konkrete fordele og udfordringer ved h…
Salgssucces starter med en fokuseret strategi med svar på ET spørgsmål
Fokuseret B2B-Salgsstrategi: Hvordan du vælger HVAD, I vil sælge (og ikke vil sælge)
En klar og fokuseret salgsstrategi er afgørende for jeres succes i B2B-verden.
Tricket, der er sværere end man skulle tro, er ikke at sælge alt til alle.
Men at vælge nøje, hvad der passer bedst til jeres virksomheds styrker, kunders behov og markedets efterspørgsel.
Lad mig her give dig nogle ideer til hvordan du træffer beslutning om, hvad I skal sælge, og hvad I skal undgå at sælge for at styrke jeres pos…
"Den Vise Julemand og Salgsmiraklet"
En dag besluttede Julemanden sig for at tage en pause fra gaveræset og i stedet besøge B2B-sælgere og deres salgschefer for at finde ud af, hvordan de håndterede julesalget.
Han ønskede at lære, hvordan de kunne være så gode til at overbevise folk om at købe, selv når sneen faldt, og julestemningen var på sit højeste.
Han besøgte en salgschef og spurgte: "Hvordan overbeviser du folk om at købe af dig midt i juletiden?"
Salgschefen grinede og svarede: "Jeg bruger den samme metode som du, Julem…
God opførsel og faldgruber: En guide til ledere og sælgere inden firmajulefrokosten
Firmajulefrokosten er festligheder, samvær og fejring i B2B-virksomheden.
Det er også en lejlighed, hvor ledere og sælgere har mulighed for at styrke relationer og samarbejde udenfor arbejdspladsen. Men det er vigtigt at huske, at selvom atmosfæren er afslappet, skal der udvises god opførsel og undgås potentielle faldgruber.
Her er en guide til, hvordan du undgår moralske tømmermænd efter firmajulefrokosten.
God opførsel ved firmajulefrokosten:
-
Vær Respektfuld og Inkluderende:
- Giv opmæ…
Det er ikke dine konkurrenter, der stjæler dine B2B-ordrer
I B2B-salg er det ikke altid konkurrenterne, der stjæler dine ordrer.
Ofte er det virkelige problem, at kunderne forbliver i en tilstand af status quo og undlader at træffe en købsbeslutning.
Lad mig her gennemgå, hvorfor B2B-virksomheder ofte mister flere ordrer på grund af kundens uvillighed til at ændre noget, og hvordan du som sælger eller salgsleder kan imødegå det…
1. Status quo: Den velkendte komfortzone
For mange B2B-kunder er status quo den velkendte komfortzone. De er vant til dere…