10 Ændrede prioriteringer giver øget B2B-salg

photo-1522448023466-b1c85da46df0

 Jeg hører ofte sælgere forklare mig, at de ikke kan sælge mere – for de har ikke mere tid end den, de allerede bruger.

Måske har de ret, men lad mig lægge ud med, at jeg ikke er fortaler for 60-timers arbejdsuger – eller det, der er værre. Tværtimod. Jeg er passioneret tilhænger af at arbejde effektivt og være kritisk i forhold til, hvordan vi bruger vores tid.

Men tid er sjældent den reelle årsag til dårlige salgsresultater. Her får du 10 konkrete forslag til, hvordan du kan spare tid og bruge den sparede tid på at omsætte kontakt til kontrakt.

  1. Brug mindre tid på små ordrer hos små kunder. Brug den sparede tid på at identificere flere af de store.
  2. Drop og sig en gang for alle nej til samtlige aktiviteter og møder, der ikke skaber salg. Brug den sparede tid på at booke flere møder.
  3. Tag kun til møder med kvalificerede kundeemner. Brug den sparede tid på at booke endnu flere af dem.
  4. Skriv kun tilbud til kundeemner, der har godkendt budget, et reelt behov og en købsklar beslutningstager. Brug den sparede tid på at interviewe dig til flere af dem.
  5. Lad andre håndtere dine kunders mersalgsordrer, leverancer, kreditnotaer osv. Brug den sparede tid på at sælge noget nyt og andet til dine kunder.
  6. Tal mindre om den løsning du sælger. Stil flere spørgsmål om det problem kundeemnet har.
  7. Udsæt diskussion om løsningens pris. Tal mere om den økonomiske konsekvens af det, problemløsningen adresserer.
  8. Undgå at præsentere løsningen for indkøbschefen. Gennemfør i stedet interviews af dem, der ejer problemet.
  9. Glem dit budget, hold op med at bekymre dig om fremtiden og stop med at ærgre dig over dårlige resultater. Mål i stedet dig selv på handlinger som du kan kontrollere.
  10. Flyt fokus væk fra at forsøge at sælge din løsning til virksomheder. Begynd i stedet at finde virksomheder med de rigtige behov.

 

Omsæt Strategi til Resultat

Mit navn er Brian Stahlhut Christiansen og jeg har arbejdet med salgsudvikling og salgscoaching i B2B-organisationer i over 20 år som selvstændig og uafhængig konsulent.

Blandt andet for Procter & Gamble, Danica Pension, Bila Robotics, Philips, AVIS Rent a Car, Ernst & Young, Nordea, Panasonic, Montana Furniture, Nissan, Købstædernes Forsikring, E.ON, Nykredit, EDC, Scion-DTU, COWI, Oticon, Axcess, Rentokil/Initial, Logitrans og DFDS Seaways.

Hvis du vil vide mere om hvordan du sælger mere og mere effektivt, så bestil min nye bog "Omsæt Strategi til Resultat" og få 1.000 konkrete metoder til øget B2B-salg.

Du kan få den tilsendt i hard copy direkte til din postkasse og kun betale for tryk, fragt og håndtering.

Ja tak!

Download Guides til Øget Omsætning

Konkrete og kontante råd til at lykkes med B2B-salg og salgsledelse...

Salgsledelse
Koma eller Krise

Sådan leder du B2B-salg gennem kriser

Download for kr. 0,-

Bedre Salgsmål
Bedre Resultater

Klare og motiverende mål motiverer bedre

Download for kr. 0,-

Hold professionelle online møder

Sælg mere på kortere tid med online kundemøder

Download for kr. 0,-

Bedre møder
i salgsafdelingen

Får jeres sælgere energi ud af jeres møder?

Download for kr. 0,-

25 Super Sælgende Spørgsmål

Byg bedre business cases med bedre spørgsmål

Download for kr. 0,-