B2B Salg - Sælg det kunder drømmer om at købe (Den ultimative liste)

photo-1514987256025-711f02a8d552

Jeg har i over tyve år guidet B2B-sælgere til at flytte fokus væk fra produktets specifikationer og data og hen mod kundens formål og gevinst.

Fundamentalt køber kunder nemlig enten for at:

  • Komme væk fra deres nuværende situations problemer, uhensigtsmæssigheder og udfordringer og
  • Komme hen mod den ønskede situations fordele, gevinster og forbedringer

Men hvad er det så kunder drømmer om at komme væk fra og hen mod?

Her kommer den ultimative liste med 50 konceptuelle salgsargumenter, der kan gøre alle kunder interesserede i, at høre mere...

Undgå/minimere/væk fra:

  1. Omkostninger
  2. Råvareforbrug
  3. Flaskehalse
  4. Klager
  5. Risiko
  6. Tvivl
  7. Sygedage
  8. Forsinkelser
  9. Lagerbinding
  10. Rejsedage
  11. Driftsstop
  12. Dobbeltarbejde
  13. Frustration
  14. Manuelle rutiner
  15. Returvarer
  16. Svind
  17. Stress
  18. Papirarbejde
  19. Usikkerhed
  20. Nedetid
  21. Gebyrer
  22. Slid
  23. Afskrivninger
  24. Friktion
  25. Spildtid

Opnå/maximere/hen mod:

  1. Produktivitet
  2. Indtjening
  3. Succes
  4. Ordrer
  5. Kundetilfredshed
  6. Sporbarhed
  7. Kvalitet
  8. Mål og delmål
  9. Brandvalue
  10. Markedsandele
  11. Hastighed
  12. Præcision
  13. Vækst
  14. Arbejdsglæde
  15. Omstillingsevne
  16. Forudsigelighed
  17. Indsigt
  18. Effektivitet
  19. Hygiejne
  20. Miljøvenlighed
  21. Hastighed
  22. Performance
  23. Image og omdømme
  24. Overblik
  25. Omstillingshastighed

Din opgave nu:   25 Super Sælgende Spørgsmål

Vælg

Vælg de 3-5 af ovenstående, der er har størst relevans for dine idealkunder.
Dem som det brede flertal af dine drømmekunder vil kunne se sig selv i.
Skriv dem ned og brug dem om fokuspunkter i fremtidige kundedialoger.

Forbered spørgsmål

Formuler behovsaktiverende spørgsmål til hvert af de 3-5 salgsargumenter.
Spørgsmål der styrer dialogen i retning af din løsnings styrker og muligheder for kunden.

Hent inspiration

Du kan med fordel downloade min guide med 25 Super Sælgende Spørgsmål.
Her finder du eksempler på effektive og gennemprøvede spørgsmål du kan bruge med det samme.

Hent guiden for kr. 0,- her:

25 Super Sælgende Spørgsmål



Som omtalt i medierne

Miniseminar: Ny Omsætning

Se på 27 minutter hvordan du som leder for B2B-sælgere kan opnå ny omsætning med tre fundamentale principper:

  • Højere konverteringsrater med værdibaseret salg
  • Kortere salgscyklus med procesorienteret salg
  • Ny energi i salgsteamet med proaktiv pipelineledelse

Få adgang for kr. 0,- på www.omsaet.dk/ny

Ny Omsætning no BG
LinedIn-6Z0A4086-Edit-Brian_S-farve

Vi guider B2B-salgsteams til ny omsætning på 100 dage

  Mit navn er Brian Stahlhut Christiansen, og jeg har arbejdet med optimering af B2B-salg i over 20 år.

Jeg har også skrevet fire bøger om salg og holdt foredrag om salg og salgsledelse i Skandinavien, Tyskland, Baltikum, Spanien og USA.

Min ambition er, at guide B2B-salgsteams til ny omsætning - uden at ansætte flere sælgere eller øge marketing.

Følg mig på LinkedIn her (jeg udgiver løbende artikler om værdibaseret og procesorienteret salg).

Download Guides til Øget Omsætning

Konkrete og kontante råd til at lykkes med B2B-salg og salgsledelse...

25 Super Sælgende Spm.

Sælg mere med bedre spørgsmål

Download for kr. 0,-

Bedre møder
i salgsafdelingen

Får jeres sælgere energi ud af jeres møder?

Download for kr. 0,-

Bedre Salgsmål
Bedre Resultater

Klare og motiverende mål giver øget salg

Download for kr. 0,-

Professionelle online møder

Sælg mere på kortere tid med online kundemøder

Download for kr. 0,-

Salgsledelse
Koma eller Krise

Sådan leder du B2B-salg gennem kriser

Download for kr. 0,-