700 webinartilmeldinger - sådan gjorde jeg
Hvordan jeg fik 700 webinartilmeldinger mens de fleste gik i panik
Den absolut vigtigste succesfaktor for webinarer er interessant og værdifuldt indhold.
Derfor indgik jeg aftale med 5 gæsteindlægsholdere (som hver især arbejder med salg og marketing, men uden vi er konkurrenter). De er hver især de skarpeste på deres felt.
Først da det var på plads, satte jeg fundamentalt et webinar op, lavede en tilmeldingsside og gik så i gang med at markedsføre.
Og nej; jeg brugte ikke en krone på markedsføring!
... tværtimod valgte jeg guerillamarketing bestående af flere kneb:
- Et opslag på LinkedIn hvor jeg taggede indlægsholderne
- I LinkedIn-opslaget opfordrede jeg til at dele, like eller kommentere opslaget før man meldte sig til via et link
- To mails til min mailingliste hvor jeg linkede til LinkedInopslaget
- Opslag på facebook og Twitter
- To nyhedsbreve hvor jeg mindede om invitationen
- Et opslag om hver indlægsholder med billede, tag og beskrivelse af hans/hendes indlæg og ekspertise
- De 5 gæsteindlægsholdere inviterede deres mailingliste
- Og endeligt lavede de 5 gæsteindlægsholdere også selv opslag om eventen
2-3 opslag om dagen, hver dag.
Og så stak det af...
På en uge fik vi over 600 tilmeldinger og måtte faktisk lukke tilmeldingen, da min webinarplatform har et max på 500 aktive deltagere. 2 dage efter havde mit (i al hast arrangerede) ekstra webinar til ugen efter +100 tilmeldinger. Og de tikker stadig ind.
Altså: 700 salgs- og marketinginteresserede, der har tilmeldt sig to online events, i en periode hvor alle troede at alt var slut, intet var muligt og vi kunne lige så godt give op.
Og alle er glade:
- De 700 tilmeldte får gratis viden, inspiration og indsigt
- De 5 gæsteindlægsholdere kommer i kontakt med potentielle nye kunder med behov for deres ekspertise
- Jeg styrker relationen til Danmarks Bedste Sælgere og Salgsledere
Måske kan du gøre det samme og bruge tiden på hjemmekontoret på noget konstruktivt med langsigtet værdi:
- Find relevante indlægsholdere med andre vinkler på dine kunders virkelighed
- Sæt et webinar op
- Gør alt hvad du kan for at få tilmeldinger
Som omtalt i medierne
Miniseminar: Ny Omsætning
Se på 27 minutter hvordan du som leder for B2B-sælgere kan opnå ny omsætning med tre fundamentale principper:
- Højere konverteringsrater med værdibaseret salg
- Kortere salgscyklus med procesorienteret salg
- Ny energi i salgsteamet med proaktiv pipelineledelse
Få adgang for kr. 0,- på www.omsaet.dk/ny
Vi guider B2B-salgsteams til ny omsætning på 100 dage
Mit navn er Brian Stahlhut Christiansen, og jeg har arbejdet med optimering af B2B-salg i over 20 år.
Jeg har også skrevet fire bøger om salg og holdt foredrag om salg og salgsledelse i Skandinavien, Tyskland, Baltikum, Spanien og USA.
Min ambition er, at guide B2B-salgsteams til ny omsætning - uden at ansætte flere sælgere eller øge marketing.
Følg mig på LinkedIn her (jeg udgiver løbende artikler om værdibaseret og procesorienteret salg).
Download Guides til Øget Omsætning
Konkrete og kontante råd til at lykkes med B2B-salg og salgsledelse...