700 webinartilmeldinger - sådan gjorde jeg

Hvordan jeg fik 700 webinartilmeldinger mens de fleste gik i panik
Den absolut vigtigste succesfaktor for webinarer er interessant og værdifuldt indhold.
Derfor indgik jeg aftale med 5 gæsteindlægsholdere (som hver især arbejder med salg og marketing, men uden vi er konkurrenter). De er hver især de skarpeste på deres felt.
Først da det var på plads, satte jeg fundamentalt et webinar op, lavede en tilmeldingsside og gik så i gang med at markedsføre.
Og nej; jeg brugte ikke en krone på markedsføring!
... tværtimod valgte jeg guerillamarketing bestående af flere kneb:
- Et opslag på LinkedIn hvor jeg taggede indlægsholderne
- I LinkedIn-opslaget opfordrede jeg til at dele, like eller kommentere opslaget før man meldte sig til via et link
- To mails til min mailingliste hvor jeg linkede til LinkedInopslaget
- Opslag på facebook og Twitter
- To nyhedsbreve hvor jeg mindede om invitationen
- Et opslag om hver indlægsholder med billede, tag og beskrivelse af hans/hendes indlæg og ekspertise
- De 5 gæsteindlægsholdere inviterede deres mailingliste
- Og endeligt lavede de 5 gæsteindlægsholdere også selv opslag om eventen
2-3 opslag om dagen, hver dag.
Og så stak det af...
På en uge fik vi over 600 tilmeldinger og måtte faktisk lukke tilmeldingen, da min webinarplatform har et max på 500 aktive deltagere. 2 dage efter havde mit (i al hast arrangerede) ekstra webinar til ugen efter +100 tilmeldinger. Og de tikker stadig ind.
Altså: 700 salgs- og marketinginteresserede, der har tilmeldt sig to online events, i en periode hvor alle troede at alt var slut, intet var muligt og vi kunne lige så godt give op.
Og alle er glade:
- De 700 tilmeldte får gratis viden, inspiration og indsigt
- De 5 gæsteindlægsholdere kommer i kontakt med potentielle nye kunder med behov for deres ekspertise
- Jeg styrker relationen til Danmarks Bedste Sælgere og Salgsledere
Måske kan du gøre det samme og bruge tiden på hjemmekontoret på noget konstruktivt med langsigtet værdi:
- Find relevante indlægsholdere med andre vinkler på dine kunders virkelighed
- Sæt et webinar op
- Gør alt hvad du kan for at få tilmeldinger
Omsæt Strategi til Resultat
Mit navn er Brian Stahlhut Christiansen og jeg har arbejdet med salgsudvikling og salgscoaching i B2B-organisationer i over 20 år som selvstændig og uafhængig konsulent.
Blandt andet for Procter & Gamble, Danica Pension, Bila Robotics, Philips, AVIS Rent a Car, Ernst & Young, Nordea, Panasonic, Montana Furniture, Nissan, Købstædernes Forsikring, E.ON, Nykredit, EDC, Scion-DTU, COWI, Oticon, Axcess, Rentokil/Initial, Logitrans og DFDS Seaways.
Hvis du vil vide mere om hvordan du sælger mere og mere effektivt, så bestil min nye bog "Omsæt Strategi til Resultat" og få 1.000 konkrete metoder til øget B2B-salg.
Du kan få den tilsendt i hard copy direkte til din postkasse og kun betale for tryk, fragt og håndtering.
Download Guides til Øget Omsætning
Konkrete og kontante råd til at lykkes med B2B-salg og salgsledelse...
Hold professionelle online møder
Sælg mere på kortere tid med online kundemøder