10 Typiske forhindringer for salgssucces

The Church is not the House
Jeg spurgte for noget tid siden mine læsere hvad deres største salgsmæssige udfordring var – hvad den primære forhindring for øget salg var.
I løbet af 48 timer modtog jeg over 100 spændende og hudløst ærlige svar, som i høj grad pegede på fire faktorer:
- Ville – Hvor meget vil vi det?
- Kunne – Hvor gode er vi til det?
- Skulle – Hvor klare er kravene?
- Mulighed – Hvor gode er rammerne?
I forhold til muligheds-faktoren var der nogle svar, som ofte gik igen, og du kan jo overveje, om I har nogle af de samme temaer eller ”sten i skoen” med henblik på at give dig og dine kolleger et bedre fundament for succes:
- Tid til bedre salg
- Samspil med resten af organisationen
- Vi taler for meget om pris i stedet for værdi
- ”Jeg kunne sagtens sælge mere – men det skal udføres/leveres af nogen”
- Manglende kapacitet i leveranceorganisationen
- Dårlig systemunderstøttelse af salgsarbejdet
- Bedre udnyttelse af CRM
- For meget administrations- og kontortid
- Mister kunder pga. fejl i produktion, back office, logistik osv
- Ikke alle ansatte ser sig selv som ambassadører for virksomheden
Hvordan passer de 10 udsagn på jeres virkelighed?
Omsæt Strategi til Resultat
Mit navn er Brian Stahlhut Christiansen og jeg har arbejdet med salgsudvikling og salgscoaching i B2B-organisationer i over 20 år som selvstændig og uafhængig konsulent.
Blandt andet for Procter & Gamble, Danica Pension, Bila Robotics, Philips, AVIS Rent a Car, Ernst & Young, Nordea, Panasonic, Montana Furniture, Nissan, Købstædernes Forsikring, E.ON, Nykredit, EDC, Scion-DTU, COWI, Oticon, Axcess, Rentokil/Initial, Logitrans og DFDS Seaways.
Hvis du vil vide mere om hvordan du sælger mere og mere effektivt, så bestil min nye bog "Omsæt Strategi til Resultat" og få 1.000 konkrete metoder til øget B2B-salg.
Du kan få den tilsendt i hard copy direkte til din postkasse og kun betale for tryk, fragt og håndtering.
Download Guides til Øget Omsætning
Konkrete og kontante råd til at lykkes med B2B-salg og salgsledelse...
Hold professionelle online møder
Sælg mere på kortere tid med online kundemøder