Vind over konkurrenten med tre enkle valg

klee-1949981_1920

Du er så heldig, at små ændringer i din måde at arbejde på kan have massiv indvirkning på dine resultater.

Og her vil jeg foreslå dig tre enkle valg, der massivt kan flytte nålen hurtigt:

  1. Vælg samtalens retning
  2. Vælg at tale til jeres styrker
  3. Vælg samtalens niveau
 1. Vælg samtalens retning

Kundeemnet vil ofte gerne tale om ”hvad du vil sælge” eller deres egen perception af behov, krav og ønsker. Men vil du flytte nålen, har du at valg: At styre samtalen.

Og du kan med fordel styre samtalen i retning af de problemer, som kun din løsning adresserer, eller dit koncept håndterer bedst.

Det kan du konkret gøre effektivt med CORE-spørgsmål, som jeg beskriver det i www.flereordrer.dk

… hvilke spørgsmål vil du stille for at få samtalen i den rigtige retning?

 2. Vælg at tale til jeres styrker

Positioner dit tilbud som modsætning til din konkurrents styrke. Lad mig give dig et eksempel:

Se fx hvordan Burger King reklamerer for flammegrillede burgere i modsætning til McDonalds familierestaurant med klovn, legeplads og legetøj til børnene.

Og nej, du skal ikke tale negativt om din konkurrent - men italesætte værdien af det I gør, som konkurrenten ”tilfældigvis” ikke gør.

… hvilke styrker vil du fremhæve for at positionere jer stærkere end konkurrenterne?

3. Vælg samtalens niveau

Bliv på konceptuelt niveau i samtalen og undgå tekniske og komplicerede samtaler på første møde. Sørg for, at kundeemnet helt enkelt og simpelt køber ind på vigtigheden af punkt 1 og værdien af punkt 2, før I går videre til demonstration af din løsning eller endnu mere detaljerede elementer.

… hvorfor er det, du sælger vigtigt og værdifuldt for kunden?

 

Omsæt Strategi til Resultat

Mit navn er Brian Stahlhut Christiansen og jeg har arbejdet med salgsudvikling og salgscoaching i B2B-organisationer i over 20 år som selvstændig og uafhængig konsulent.

Blandt andet for Procter & Gamble, Danica Pension, Bila Robotics, Philips, AVIS Rent a Car, Ernst & Young, Nordea, Panasonic, Montana Furniture, Nissan, Købstædernes Forsikring, E.ON, Nykredit, EDC, Scion-DTU, COWI, Oticon, Axcess, Rentokil/Initial, Logitrans og DFDS Seaways.

Hvis du vil vide mere om hvordan du sælger mere og mere effektivt, så bestil min nye bog "Omsæt Strategi til Resultat" og få 1.000 konkrete metoder til øget B2B-salg.

Du kan få den tilsendt i hard copy direkte til din postkasse og kun betale for tryk, fragt og håndtering.

Ja tak!

Download Guides til Øget Omsætning

Konkrete og kontante råd til at lykkes med B2B-salg og salgsledelse...

Salgsledelse
Koma eller Krise

Sådan leder du B2B-salg gennem kriser

Download for kr. 0,-

Bedre Salgsmål
Bedre Resultater

Klare og motiverende mål motiverer bedre

Download for kr. 0,-

Hold professionelle online møder

Sælg mere på kortere tid med online kundemøder

Download for kr. 0,-

Bedre møder
i salgsafdelingen

Får jeres sælgere energi ud af jeres møder?

Download for kr. 0,-

25 Super Sælgende Spørgsmål

Byg bedre business cases med bedre spørgsmål

Download for kr. 0,-