Vind over konkurrenten med tre enkle valg

klee-1949981_1920

Du er så heldig, at små ændringer i din måde at arbejde på kan have massiv indvirkning på dine resultater.

Og her vil jeg foreslå dig tre enkle valg, der massivt kan flytte nålen hurtigt:

  1. Vælg samtalens retning
  2. Vælg at tale til jeres styrker
  3. Vælg samtalens niveau
 1. Vælg samtalens retning

Kundeemnet vil ofte gerne tale om ”hvad du vil sælge” eller deres egen perception af behov, krav og ønsker. Men vil du flytte nålen, har du at valg: At styre samtalen.

Og du kan med fordel styre samtalen i retning af de problemer, som kun din løsning adresserer, eller dit koncept håndterer bedst.

Det kan du konkret gøre effektivt med CORE-spørgsmål, som jeg beskriver det i www.flereordrer.dk

… hvilke spørgsmål vil du stille for at få samtalen i den rigtige retning?

 2. Vælg at tale til jeres styrker

Positioner dit tilbud som modsætning til din konkurrents styrke. Lad mig give dig et eksempel:

Se fx hvordan Burger King reklamerer for flammegrillede burgere i modsætning til McDonalds familierestaurant med klovn, legeplads og legetøj til børnene.

Og nej, du skal ikke tale negativt om din konkurrent - men italesætte værdien af det I gør, som konkurrenten ”tilfældigvis” ikke gør.

… hvilke styrker vil du fremhæve for at positionere jer stærkere end konkurrenterne?

3. Vælg samtalens niveau

Bliv på konceptuelt niveau i samtalen og undgå tekniske og komplicerede samtaler på første møde. Sørg for, at kundeemnet helt enkelt og simpelt køber ind på vigtigheden af punkt 1 og værdien af punkt 2, før I går videre til demonstration af din løsning eller endnu mere detaljerede elementer.

… hvorfor er det, du sælger vigtigt og værdifuldt for kunden?

 

Som omtalt i medierne

Miniseminar: Ny Omsætning

Se på 27 minutter hvordan du som leder for B2B-sælgere kan opnå ny omsætning med tre fundamentale principper:

  • Højere konverteringsrater med værdibaseret salg
  • Kortere salgscyklus med procesorienteret salg
  • Ny energi i salgsteamet med proaktiv pipelineledelse

Få adgang for kr. 0,- på www.omsaet.dk/ny

Ny Omsætning no BG
LinedIn-6Z0A4086-Edit-Brian_S-farve

Vi guider B2B-salgsteams til ny omsætning på 100 dage

  Mit navn er Brian Stahlhut Christiansen, og jeg har arbejdet med optimering af B2B-salg i over 20 år.

Jeg har også skrevet fire bøger om salg og holdt foredrag om salg og salgsledelse i Skandinavien, Tyskland, Baltikum, Spanien og USA.

Min ambition er, at guide B2B-salgsteams til ny omsætning - uden at ansætte flere sælgere eller øge marketing.

Følg mig på LinkedIn her (jeg udgiver løbende artikler om værdibaseret og procesorienteret salg).

Download Guides til Øget Omsætning

Konkrete og kontante råd til at lykkes med B2B-salg og salgsledelse...

25 Super Sælgende Spm.

Sælg mere med bedre spørgsmål

Download for kr. 0,-

Bedre møder
i salgsafdelingen

Får jeres sælgere energi ud af jeres møder?

Download for kr. 0,-

Bedre Salgsmål
Bedre Resultater

Klare og motiverende mål giver øget salg

Download for kr. 0,-

Professionelle online møder

Sælg mere på kortere tid med online kundemøder

Download for kr. 0,-

Salgsledelse
Koma eller Krise

Sådan leder du B2B-salg gennem kriser

Download for kr. 0,-