10 tegn på, at du sælger for den forkerte virksomhed
”Ya gotta believe”
Mets-skilt, Citifield
Det er naturligt for sælgere at overveje, om de arbejder for den rigtige virksomhed.
Og det er en sund overvejelse – både for sælgeren og arbejdsgiveren.
Er det også en tanke du gør dig?
For nylig ringede en gammel kollega, og hun virkede mere negativ end almindeligt mellemfornøjet, da jeg spurgte hende, hvordan det gik på jobbet...
Faktisk havde hun sendt sit CV til et par virksomheder, men hun var i virkeligheden usikker på, om hun overhovedet ville skifte eller hellere blive, hvor hun var.
I løbet af samtalen afdækkede vi kulturen, ledelsen, målene, mulighederne og alt det, der endte med at afgøre hendes beslutning.
Lad mig her dele de 10 temaer vi talte ud fra:
- Er der et marked for det du sælger? Er der reelt købere, der vil betale for det du vil sælge?
- Får du energi og motivation, når du har talt med din leder?
- Er målene klare, nærværende og meningsfulde?
- Støtter resten af virksomheden dig til succes eller bremser de dig?
- Ville du være mere glad i et andet job?
- Har I en plan og metode for, hvordan I sælger?
- Er du stolt af det du sælger?
- Føler du dig rimeligt betalt i forhold til, hvad du leverer?
- Er der udviklingsmuligheder? Bliver du dygtigere af at arbejde der?
- Bliver dit liv længere eller kortere, hvis du bliver i dit nuværende job?
Hvad hun besluttede sig for? Er det ikke ligegyldigt?
Det eneste interessante her er, hvad du beslutter dig for?
Og om du, hvis du vælger at blive, så også vælger at gå til jobbet med fuldt fokus og energi - ya gotta believe!
Som omtalt i medierne
Miniseminar: Ny Omsætning
Se på 27 minutter hvordan du som leder for B2B-sælgere kan opnå ny omsætning med tre fundamentale principper:
- Højere konverteringsrater med værdibaseret salg
- Kortere salgscyklus med procesorienteret salg
- Ny energi i salgsteamet med proaktiv pipelineledelse
Få adgang for kr. 0,- på www.omsaet.dk/ny
Vi guider B2B-salgsteams til ny omsætning på 100 dage
Mit navn er Brian Stahlhut Christiansen, og jeg har arbejdet med optimering af B2B-salg i over 20 år.
Jeg har også skrevet fire bøger om salg og holdt foredrag om salg og salgsledelse i Skandinavien, Tyskland, Baltikum, Spanien og USA.
Min ambition er, at guide B2B-salgsteams til ny omsætning - uden at ansætte flere sælgere eller øge marketing.
Følg mig på LinkedIn her (jeg udgiver løbende artikler om værdibaseret og procesorienteret salg).
Download Guides til Øget Omsætning
Konkrete og kontante råd til at lykkes med B2B-salg og salgsledelse...