10 tegn på, at du sælger for den forkerte virksomhed

”Ya gotta believe”
Mets-skilt, Citifield
Det er naturligt for sælgere at overveje, om de arbejder for den rigtige virksomhed.
Og det er en sund overvejelse – både for sælgeren og arbejdsgiveren.
Er det også en tanke du gør dig?
For nylig ringede en gammel kollega, og hun virkede mere negativ end almindeligt mellemfornøjet, da jeg spurgte hende, hvordan det gik på jobbet...
Faktisk havde hun sendt sit CV til et par virksomheder, men hun var i virkeligheden usikker på, om hun overhovedet ville skifte eller hellere blive, hvor hun var.
I løbet af samtalen afdækkede vi kulturen, ledelsen, målene, mulighederne og alt det, der endte med at afgøre hendes beslutning.
Lad mig her dele de 10 temaer vi talte ud fra:
- Er der et marked for det du sælger? Er der reelt købere, der vil betale for det du vil sælge?
- Får du energi og motivation, når du har talt med din leder?
- Er målene klare, nærværende og meningsfulde?
- Støtter resten af virksomheden dig til succes eller bremser de dig?
- Ville du være mere glad i et andet job?
- Har I en plan og metode for, hvordan I sælger?
- Er du stolt af det du sælger?
- Føler du dig rimeligt betalt i forhold til, hvad du leverer?
- Er der udviklingsmuligheder? Bliver du dygtigere af at arbejde der?
- Bliver dit liv længere eller kortere, hvis du bliver i dit nuværende job?
Hvad hun besluttede sig for? Er det ikke ligegyldigt?
Det eneste interessante her er, hvad du beslutter dig for?
Og om du, hvis du vælger at blive, så også vælger at gå til jobbet med fuldt fokus og energi - ya gotta believe!
Gode råd behøver ikke være dyre
- Sælger I løsninger eller services til virksomheder?
- Er du sælger eller leder for sælgere?
- Har du ambitioner om mere?
Så se her...
Over 25.000 danske B2B-sælgere har læst min 300 siders salgsguide sprængfyldt med konkrete og effektfulde salgsmetoder og værktøjer.
Den hedder Syv Gyldne Nøgler til Øget Salg og:
Du kan lige nu downloade den for kr. 0,-
Rigtigt god læselyst!
Salg redder alt!
Mit navn er Brian Stahlhut Christiansen, og jeg har arbejdet med optimering af B2B-salg i over 20 år.
Jeg har også skrevet fire bøger om salg og holdt foredrag om salg og salgsledelse i Skandinavien, Tyskland, Baltikum, Spanien og USA.
Min ambition er, at guide B2B-salgsteams til ny omsætning - uden at ansætte flere sælgere eller øge marketing.
Følg mig på LinkedIn her (jeg udgiver løbende artikler om værdibaseret og procesorienteret salg).
Download Guides til Øget Omsætning
Konkrete og kontante råd til at lykkes med B2B-salg og salgsledelse...