Sådan kvalificerer du kundeemner

checklist-1622517_1920.png

Inden du skriver tilbud (med alle de ressourcer det kræver), kan det være en god ide at teste kundeemnets ”temperatur” – det vil sige, hvor langt er de i købsprocessen 

Mange sælgere overser denne opgave, men det er min erfaring, at der er flere fordele ved at kvalificere alle kundeemner metodisk. Blandt andet opnår du:

  • At sende et signal om, hvor seriøs du er
  • At undgå at spilde tid på tilbud, der ikke bliver til ordrer
  • At forstå kundeemnets reelle interesse.

Derfor får du her 10 forslag til kvalificerende spørgsmål:

  1. Hvor længe har problemet eksisteret?
  2. Hvor længe har I ledt efter en løsning?
  3. Hvad gør, at I kontakter os netop nu?
  4. Hvad medfører det problem for jeres forretning?
  5. Hvor vigtigt er det for jer på en skala fra 1-10?
  6. Hvor meget haster det for jer?
  7. Hvornår ønsker I at have en løsning kørende?
  8. Hvor højt ligger det her i jeres prioriteringsrækkefølge?
  9. Hvor meget længere kan I leve med status quo?
  10. Hvad er jeres alternativ?

... men måske er dit problem slet ikke at prioritere kundeemner, men at få FLERE af dem?
Syv Gyldne Nøgler til Øget Salg 3.png

Syv Gyldne Nøgler til Øget Salg

Vil du have mere inspiration til øget salgseffektivitet? 

Så læs min E-bog "Syv Gyldne Nøgler til Øget Salg" 

Den kan lige nu downloades gratis på:

www.flereordrer.dk

Du vil løbende modtage invitationer til gratis salgstræning og værktøjer, når du har downloadet bogen.

God læselyst!