Sådan kvalificerer du kundeemner

Inden du skriver tilbud (med alle de ressourcer det kræver), kan det være en god ide at teste kundeemnets ”temperatur” – det vil sige, hvor langt er de i købsprocessen
Mange sælgere overser denne opgave, men det er min erfaring, at der er flere fordele ved at kvalificere alle kundeemner metodisk. Blandt andet opnår du:
- At sende et signal om, hvor seriøs du er
- At undgå at spilde tid på tilbud, der ikke bliver til ordrer
- At forstå kundeemnets reelle interesse.
Derfor får du her 10 forslag til kvalificerende spørgsmål:
- Hvor længe har problemet eksisteret?
- Hvor længe har I ledt efter en løsning?
- Hvad gør, at I kontakter os netop nu?
- Hvad medfører det problem for jeres forretning?
- Hvor vigtigt er det for jer på en skala fra 1-10?
- Hvor meget haster det for jer?
- Hvornår ønsker I at have en løsning kørende?
- Hvor højt ligger det her i jeres prioriteringsrækkefølge?
- Hvor meget længere kan I leve med status quo?
- Hvad er jeres alternativ?
Gode råd behøver ikke være dyre
- Sælger I løsninger eller services til virksomheder?
- Er du sælger eller leder for sælgere?
- Har du ambitioner om mere?
Så se her...
Over 25.000 danske B2B-sælgere har læst min 300 siders salgsguide sprængfyldt med konkrete og effektfulde salgsmetoder og værktøjer.
Den hedder Syv Gyldne Nøgler til Øget Salg og:
Du kan lige nu downloade den for kr. 0,-
Rigtigt god læselyst!
Salg redder alt!
Mit navn er Brian Stahlhut Christiansen, og jeg har arbejdet med optimering af B2B-salg i over 20 år.
Jeg har også skrevet fire bøger om salg og holdt foredrag om salg og salgsledelse i Skandinavien, Tyskland, Baltikum, Spanien og USA.
Min ambition er, at guide B2B-salgsteams til ny omsætning - uden at ansætte flere sælgere eller øge marketing.
Følg mig på LinkedIn her (jeg udgiver løbende artikler om værdibaseret og procesorienteret salg).
Download Guides til Øget Omsætning
Konkrete og kontante råd til at lykkes med B2B-salg og salgsledelse...