Sådan kvalificerer du kundeemner

checklist-1622517_1920

Inden du skriver tilbud (med alle de ressourcer det kræver), kan det være en god ide at teste kundeemnets ”temperatur” – det vil sige, hvor langt er de i købsprocessen 

Mange sælgere overser denne opgave, men det er min erfaring, at der er flere fordele ved at kvalificere alle kundeemner metodisk. Blandt andet opnår du:

  • At sende et signal om, hvor seriøs du er
  • At undgå at spilde tid på tilbud, der ikke bliver til ordrer
  • At forstå kundeemnets reelle interesse.

Derfor får du her 10 forslag til kvalificerende spørgsmål:

  1. Hvor længe har problemet eksisteret?
  2. Hvor længe har I ledt efter en løsning?
  3. Hvad gør, at I kontakter os netop nu?
  4. Hvad medfører det problem for jeres forretning?
  5. Hvor vigtigt er det for jer på en skala fra 1-10?
  6. Hvor meget haster det for jer?
  7. Hvornår ønsker I at have en løsning kørende?
  8. Hvor højt ligger det her i jeres prioriteringsrækkefølge?
  9. Hvor meget længere kan I leve med status quo?
  10. Hvad er jeres alternativ?

Website Frontpage CTA - Syv Gyldne