KPI-Helvede?

measurement-1476913_1920.jpg

Mine kunder er forskellige, og derfor er der ikke et målepunkt, der giver mening for alle.

Men gennem årene har jeg alligevel oplevet, at der er 10 KPI’er, der ofte er relevante for de fleste ledere og sælgere.

Det fungerer i min erfaring bedst, at arbejde på 2-3 af dem løbende og konsekvent:

  1. Samlet omsætning og dækningsbidrag
  2. Omsætning og dækningsbidrag til nye kunder (første ordre)
  3. Kundetilfredshed
  4. Tidsforbrug i dialog med kunder
  5. Nye leads pr. kilde
  6. Nye tilbud
  7. Antal kvalificerede leads fra marketing
  8. Andel af vundne/tabte salgsmuligheder
  9. Pris pr. kunde (marketing og salgs-ressourcer)
  10. Antal sendte mødebekræftelser.

Hvad måler I - og måler I det rigtige? 

Salgslederens Milepæle Salgslederens Milepæle 1.png

Vil du vide mere om meningsfulde og motiverende mål i B2B-salg? 

Så læs min E-bog "Salgslederens Milepæle", den kan lige nu downloades gratis på www.salgsperformance.dk

God læselyst!