KPI-Helvede?

Mine kunder er forskellige, og derfor er der ikke et målepunkt, der giver mening for alle.
Men gennem årene har jeg alligevel oplevet, at der er 10 KPI’er, der ofte er relevante for de fleste ledere og sælgere.
Det fungerer i min erfaring bedst, at arbejde på 2-3 af dem løbende og konsekvent:
- Samlet omsætning og dækningsbidrag
- Omsætning og dækningsbidrag til nye kunder (første ordre)
- Kundetilfredshed
- Tidsforbrug i dialog med kunder
- Nye leads pr. kilde
- Nye tilbud
- Antal kvalificerede leads fra marketing
- Andel af vundne/tabte salgsmuligheder
- Pris pr. kunde (marketing og salgs-ressourcer)
- Antal sendte mødebekræftelser.
Hvad måler I - og måler I det rigtige?
Omsæt Strategi til Resultat
Mit navn er Brian Stahlhut Christiansen og jeg har arbejdet med salgsudvikling og salgscoaching i B2B-organisationer i over 20 år som selvstændig og uafhængig konsulent.
Blandt andet for Procter & Gamble, Danica Pension, Bila Robotics, Philips, AVIS Rent a Car, Ernst & Young, Nordea, Panasonic, Montana Furniture, Nissan, Købstædernes Forsikring, E.ON, Nykredit, EDC, Scion-DTU, COWI, Oticon, Axcess, Rentokil/Initial, Logitrans og DFDS Seaways.
Hvis du vil vide mere om hvordan du sælger mere og mere effektivt, så bestil min nye bog "Omsæt Strategi til Resultat" og få 1.000 konkrete metoder til øget B2B-salg.
Du kan få den tilsendt i hard copy direkte til din postkasse og kun betale for tryk, fragt og håndtering.
Download Guides til Øget Omsætning
Konkrete og kontante råd til at lykkes med B2B-salg og salgsledelse...
Hold professionelle online møder
Sælg mere på kortere tid med online kundemøder