KPI-Helvede?
Mine kunder er forskellige, og derfor er der ikke et målepunkt, der giver mening for alle.
Men gennem årene har jeg alligevel oplevet, at der er 10 KPI’er, der ofte er relevante for de fleste ledere og sælgere.
Det fungerer i min erfaring bedst, at arbejde på 2-3 af dem løbende og konsekvent:
- Samlet omsætning og dækningsbidrag
- Omsætning og dækningsbidrag til nye kunder (første ordre)
- Kundetilfredshed
- Tidsforbrug i dialog med kunder
- Nye leads pr. kilde
- Nye tilbud
- Antal kvalificerede leads fra marketing
- Andel af vundne/tabte salgsmuligheder
- Pris pr. kunde (marketing og salgs-ressourcer)
- Antal sendte mødebekræftelser.
Hvad måler I - og måler I det rigtige?
Som omtalt i medierne
Miniseminar: Ny Omsætning
Se på 27 minutter hvordan du som leder for B2B-sælgere kan opnå ny omsætning med tre fundamentale principper:
- Højere konverteringsrater med værdibaseret salg
- Kortere salgscyklus med procesorienteret salg
- Ny energi i salgsteamet med proaktiv pipelineledelse
Få adgang for kr. 0,- på www.omsaet.dk/ny
Vi guider B2B-salgsteams til ny omsætning på 100 dage
Mit navn er Brian Stahlhut Christiansen, og jeg har arbejdet med optimering af B2B-salg i over 20 år.
Jeg har også skrevet fire bøger om salg og holdt foredrag om salg og salgsledelse i Skandinavien, Tyskland, Baltikum, Spanien og USA.
Min ambition er, at guide B2B-salgsteams til ny omsætning - uden at ansætte flere sælgere eller øge marketing.
Følg mig på LinkedIn her (jeg udgiver løbende artikler om værdibaseret og procesorienteret salg).
Download Guides til Øget Omsætning
Konkrete og kontante råd til at lykkes med B2B-salg og salgsledelse...