Bedre månedsmøder i salgsteamet
Er jeres månedlige møde med salgsteamet blevet lidt kedelige og langtrukne?
Så har du her 10 ideer til at skrue lidt op for stemningen og komme godt fra start:
- Afstem forventninger. Spørg hver mødedeltager, hvad deres vigtigste mål for mødet er.
- Lav en øvelse, spil et spil eller lav en Kahoot med spørgsmål om jeres løsninger, strategi, kunder eller…
- Bevæg jer – start fx med en walk and talk.
- Alle fortæller en joke – bordet rundt.
- Inspiration – se fx et af de klip jeg deler hver fredag eftermiddag på LinkedIn (”Fredagsbio for sælgere”), se en TED Talk eller få en sælger til at fortælle en sjov salgsanekdote.
- Forklar agendaen, baggrunden for punkterne og tidsplanen.
- Uddel en præmie til mødets bedste forslag eller ide og fortæl det, inden I starter.
- Bed en sælger fortælle om sig selv med fokus på, hvem de er udenfor jobbet
- Del mødebordet op i fire grupper: De resultatorienterede, de iderige, de teamorienterede og de detaljerede.
- De resultatorienterede skal præge mødet i retning af konkrete outcomes og beslutninger.
- De iderige skal generere ideer og forslag og se muligheder og nye vinkler.
- De teamorienterede skal fokusere på sammenhængen i teamet, at alle har det godt og at vi arbejder sammen om fælles mål.
- De detaljerede holder styr på datoer, opgaver, ansvarlige, detaljer, referat og alt det de andre glemmer.
- The kicker: Skift pladser midt på dagen, så de prøver at have forskellige roller i mødet.
- Inviter tre kunder til at fortælle om deres oplevelse af jeres virksomhed og lyt til, hvad de fortæller.
Som omtalt i medierne
Miniseminar: Ny Omsætning
Se på 27 minutter hvordan du som leder for B2B-sælgere kan opnå ny omsætning med tre fundamentale principper:
- Højere konverteringsrater med værdibaseret salg
- Kortere salgscyklus med procesorienteret salg
- Ny energi i salgsteamet med proaktiv pipelineledelse
Få adgang for kr. 0,- på www.omsaet.dk/ny
Vi guider B2B-salgsteams til ny omsætning på 100 dage
Mit navn er Brian Stahlhut Christiansen, og jeg har arbejdet med optimering af B2B-salg i over 20 år.
Jeg har også skrevet fire bøger om salg og holdt foredrag om salg og salgsledelse i Skandinavien, Tyskland, Baltikum, Spanien og USA.
Min ambition er, at guide B2B-salgsteams til ny omsætning - uden at ansætte flere sælgere eller øge marketing.
Følg mig på LinkedIn her (jeg udgiver løbende artikler om værdibaseret og procesorienteret salg).
Download Guides til Øget Omsætning
Konkrete og kontante råd til at lykkes med B2B-salg og salgsledelse...