Om jagerfly og salgsledelse

Lad mig fortælle dig om James ”Johnnie” Johnson, der var RAF’s bedste jagerpilot under anden verdenskrig.
Hans resultater var imponerende:
- 34 sejre (nedskudte tyske fly)
- 7 delte sejre
- 3 sandsynlige sejre
- 10 ramte/beskadigede fjender
- 1 ramt på jorden
Og hvad har det så med salg og salgsledelse at gøre? Tænker du måske ...
MEGET!
For som jagerpilot vidste man efter hver mission, om der var noget at være stolt af. Kom man hjem i live var det godt. Havde man skudt en eller flere fjender ned, var det endnu bedre.
Man vidste med andre ord ved fyraften, om man havde gjort det godt. Om man var en succes.
Og det er kernen i den største udfordring for ledere af B2B-sælgere. For når salgsprocessen er kompleks og salgscyklus er lang, så er virkeligheden, at man reelt ikke ved, om man har været sin månedsløn værd, når måneden er slut.
For de ordrer, I fejrer i denne måned, er jo konsekvensen af salgsarbejde udført for uger, måneder eller år siden. Derfor skal noget også ske i denne måned for, at I har en chance for at nå målet om 3, 6 og 12 måneder.
- Men hvad skal ske hver måned på den korte bane, for at sandsynliggøre succes på den lange?
- Hvad skal man måle på hver uge eller måned, hvis man vil sikre vækst om et år?
- Hvordan leder og motiverer man sælgere, hvis det, de gør, først kan måles om 6 måneder?
Bedre Salgsmål - Bedre Resultater
En guide til dig, der leder B2B-sælgere
Med udgangspunkt i erfaringer fra 344 salgsorganisationers brug af forskellige typer salgsmål og viden om hvordan de hver især motiverer deres sælgere, viser denne guide dig vejen til bedre salgsmål og dermed bedre resultater.
Her er guidens temaer:
- Det usynlige problem med salgsbudgetter
- Hvor er nord - er vi på vej mod succes?
- Fra budgetter til motiverende salgsmål
- Fokus og strategiske prioriteringer
- Best Practice fungerer ikke
- Alternativet: Fremdriftmål
- Den forudsigelige dominoeffekt
Omsæt Strategi til Resultat
Mit navn er Brian Stahlhut Christiansen og jeg har arbejdet med salgsudvikling og salgscoaching i B2B-organisationer i over 20 år som selvstændig og uafhængig konsulent.
Blandt andet for Procter & Gamble, Danica Pension, Bila Robotics, Philips, AVIS Rent a Car, Ernst & Young, Nordea, Panasonic, Montana Furniture, Nissan, Købstædernes Forsikring, E.ON, Nykredit, EDC, Scion-DTU, COWI, Oticon, Axcess, Rentokil/Initial, Logitrans og DFDS Seaways.
Hvis du vil vide mere om hvordan du sælger mere og mere effektivt, så bestil min nye bog "Omsæt Strategi til Resultat" og få 1.000 konkrete metoder til øget B2B-salg.
Du kan få den tilsendt i hard copy direkte til din postkasse og kun betale for tryk, fragt og håndtering.
Download Guides til Øget Omsætning
Konkrete og kontante råd til at lykkes med B2B-salg og salgsledelse...
Hold professionelle online møder
Sælg mere på kortere tid med online kundemøder