Hvis Miles Davis var salgsleder...

miles-davis-4906686_1920

Da Miles Davis ankom til studiet for at optage Kind of Blue, havde han ingen noder med.

Kun et par noter og nogle hurtigt nedskrevne skitser.

Han sagde kun:

”Det skal bare swinge.”

For, som han senere forklarede:

”Jeg nedskrev ikke musikken til Kind of Blue, men havde kun små skitser, fordi jeg ville have en masse spontanitet. Jeg vidste, at hvis man har gode musikere, så håndterer de situationen ud over grænserne for, hvad de tror muligt.”

Og hvor havde han ret. Resultat var magisk og ændrede jazz for altid.

Opskriften var enkel, han gav plads til, at alle i bandet kunne tænke dybere over, hvilken slags lyd man kan lave. Han sagde egentlig bare: ”Jeg har et par ideer. Kør!”

Hvad skal du som sælger eller salgsleder bruge det til?

Jo. Hvad nu hvis hele salgsafdelingen tog fat om den største aktuelle udfordring og gav sig til at finde løsninger, se muligheder og generere ideer.

Do not fear mistakes.
There are none.
Miles Davis

Det eneste på agendaen er kun et par noter og skitser. Salgslederen kan starte mødet med ”Jeg har et par ideer. Kør!”

… og så se hvad der sker.

Hav en god jam-session!

Bedre Salgsmål - Bedre Resultater 

En guide til dig, der leder B2B-sælgere

Med udgangspunkt i erfaringer fra 344 salgsorganisationers brug af forskellige typer salgsmål og viden om hvordan de hver især motiverer deres sælgere, viser denne guide dig vejen til bedre salgsmål og dermed bedre resultater.

Her er guidens temaer:    

  • Det usynlige problem med salgsbudgetter
  • Hvor er nord - er vi på vej mod succes?
  • Fra budgetter til motiverende salgsmål
  • Fokus og strategiske prioriteringer
  • Best Practice fungerer ikke
  • Alternativet: Fremdriftmål
  • Den forudsigelige dominoeffekt

Hent guiden her