B2B-Salgsledelse med et stegetermometer

Kender du det, at man skal til at skære en steg og man håber den hverken har fået for meget eller for lidt?
Den burde jo være helt perfekt, tænker du. For du har:
- Sørget for at ovnen havde den rigtige temperatur inden du satte stegen ind
- Spurgt slagteren hvor længe lige præcis denne størrelse steg skal have ved den temperatur
- Ladet den hvile lidt efter du tog den ud af ovnen
Så den burde jo være rosa og superlækker. Men er den så det?
He that lives upon hope will die fasting.
Benjamin Franklin
Jeg er holdt op med at tvivle. Mit nye stegetermometer fortæller mig nøjagtigt hvornår stegen har den helt rigtige temperatur indeni. Så nu ved jeg hvad jeg får, inden jeg skærer.
Hvad kan du så bruge det til i forhold til ledelse af en B2B salgsorganisation?
For mig er parallellen direkte. Når året begynder, håber man at nå budgettet inden årets udgang, men man ved det ikke helt. Så for at øge chancerne:
- Måler man hver måned hvor meget der er solgt
- Stiller man krav til hvor mange kundemøder sælgerne skal have hver uge
- Kigger man i en krystalkugle og kalder den en pipeline
Men man ved stadig ikke om stegen vil være rosa indeni, om man vil være over eller under budget når året er slut.
Hvis du som salgsleder vil vide om I når budgettet på den lange bane, så du kan lede og motivere dine sælgere bedre - så er du nødt til at have et stegetermometer, der kan måle hvad der reelt sker i jeres pipeline.
Bedre Salgsmål - Bedre Resultater
En guide til dig, der leder B2B-sælgere
Med udgangspunkt i erfaringer fra 344 salgsorganisationers brug af forskellige typer salgsmål og viden om hvordan de hver især motiverer deres sælgere, viser denne guide dig vejen til bedre salgsmål og dermed bedre resultater.
Her er guidens temaer:
- Det usynlige problem med salgsbudgetter
- Hvor er nord - er vi på vej mod succes?
- Fra budgetter til motiverende salgsmål
- Fokus og strategiske prioriteringer
- Best Practice fungerer ikke
- Alternativet: Fremdriftmål
- Den forudsigelige dominoeffekt
Omsæt Strategi til Resultat
Mit navn er Brian Stahlhut Christiansen og jeg har arbejdet med salgsudvikling og salgscoaching i B2B-organisationer i over 20 år som selvstændig og uafhængig konsulent.
Blandt andet for Procter & Gamble, Danica Pension, Bila Robotics, Philips, AVIS Rent a Car, Ernst & Young, Nordea, Panasonic, Montana Furniture, Nissan, Købstædernes Forsikring, E.ON, Nykredit, EDC, Scion-DTU, COWI, Oticon, Axcess, Rentokil/Initial, Logitrans og DFDS Seaways.
Hvis du vil vide mere om hvordan du sælger mere og mere effektivt, så bestil min nye bog "Omsæt Strategi til Resultat" og få 1.000 konkrete metoder til øget B2B-salg.
Du kan få den tilsendt i hard copy direkte til din postkasse og kun betale for tryk, fragt og håndtering.
Download Guides til Øget Omsætning
Konkrete og kontante råd til at lykkes med B2B-salg og salgsledelse...
Hold professionelle online møder
Sælg mere på kortere tid med online kundemøder