B2B-Salgsledelse med et stegetermometer
Kender du det, at man skal til at skære en steg og man håber den hverken har fået for meget eller for lidt?
Den burde jo være helt perfekt, tænker du. For du har:
- Sørget for at ovnen havde den rigtige temperatur inden du satte stegen ind
- Spurgt slagteren hvor længe lige præcis denne størrelse steg skal have ved den temperatur
- Ladet den hvile lidt efter du tog den ud af ovnen
Så den burde jo være rosa og superlækker. Men er den så det?
He that lives upon hope will die fasting.
Benjamin Franklin
Jeg er holdt op med at tvivle. Mit nye stegetermometer fortæller mig nøjagtigt hvornår stegen har den helt rigtige temperatur indeni. Så nu ved jeg hvad jeg får, inden jeg skærer.
Hvad kan du så bruge det til i forhold til ledelse af en B2B salgsorganisation?
For mig er parallellen direkte. Når året begynder, håber man at nå budgettet inden årets udgang, men man ved det ikke helt. Så for at øge chancerne:
- Måler man hver måned hvor meget der er solgt
- Stiller man krav til hvor mange kundemøder sælgerne skal have hver uge
- Kigger man i en krystalkugle og kalder den en pipeline
Men man ved stadig ikke om stegen vil være rosa indeni, om man vil være over eller under budget når året er slut.
Hvis du som salgsleder vil vide om I når budgettet på den lange bane, så du kan lede og motivere dine sælgere bedre - så er du nødt til at have et stegetermometer, der kan måle hvad der reelt sker i jeres pipeline.
Bedre Salgsmål - Bedre Resultater
En guide til dig, der leder B2B-sælgere
Med udgangspunkt i erfaringer fra 344 salgsorganisationers brug af forskellige typer salgsmål og viden om hvordan de hver især motiverer deres sælgere, viser denne guide dig vejen til bedre salgsmål og dermed bedre resultater.
Her er guidens temaer:
- Det usynlige problem med salgsbudgetter
- Hvor er nord - er vi på vej mod succes?
- Fra budgetter til motiverende salgsmål
- Fokus og strategiske prioriteringer
- Best Practice fungerer ikke
- Alternativet: Fremdriftmål
- Den forudsigelige dominoeffekt
Som omtalt i medierne
Miniseminar: Ny Omsætning
Se på 27 minutter hvordan du som leder for B2B-sælgere kan opnå ny omsætning med tre fundamentale principper:
- Højere konverteringsrater med værdibaseret salg
- Kortere salgscyklus med procesorienteret salg
- Ny energi i salgsteamet med proaktiv pipelineledelse
Få adgang for kr. 0,- på www.omsaet.dk/ny
Vi guider B2B-salgsteams til ny omsætning på 100 dage
Mit navn er Brian Stahlhut Christiansen, og jeg har arbejdet med optimering af B2B-salg i over 20 år.
Jeg har også skrevet fire bøger om salg og holdt foredrag om salg og salgsledelse i Skandinavien, Tyskland, Baltikum, Spanien og USA.
Min ambition er, at guide B2B-salgsteams til ny omsætning - uden at ansætte flere sælgere eller øge marketing.
Følg mig på LinkedIn her (jeg udgiver løbende artikler om værdibaseret og procesorienteret salg).
Download Guides til Øget Omsætning
Konkrete og kontante råd til at lykkes med B2B-salg og salgsledelse...