B2B Salg - Sælg det kunder drømmer om at købe (Den ultimative liste)

Jeg har i over tyve år guidet B2B-sælgere til at flytte fokus væk fra produktets specifikationer og data og hen mod kundens formål og gevinst.
Fundamentalt køber kunder nemlig enten for at:
- Komme væk fra deres nuværende situations problemer, uhensigtsmæssigheder og udfordringer og
- Komme hen mod den ønskede situations fordele, gevinster og forbedringer
Men hvad er det så kunder drømmer om at komme væk fra og hen mod?
Her kommer den ultimative liste med 50 konceptuelle salgsargumenter, der kan gøre alle kunder interesserede i, at høre mere...
Undgå/minimere/væk fra:
- Omkostninger
- Råvareforbrug
- Flaskehalse
- Klager
- Risiko
- Tvivl
- Sygedage
- Forsinkelser
- Lagerbinding
- Rejsedage
- Driftsstop
- Dobbeltarbejde
- Frustration
- Manuelle rutiner
- Returvarer
- Svind
- Stress
- Papirarbejde
- Usikkerhed
- Nedetid
- Gebyrer
- Slid
- Afskrivninger
- Friktion
- Spildtid
Opnå/maximere/hen mod:
- Produktivitet
- Indtjening
- Succes
- Ordrer
- Kundetilfredshed
- Sporbarhed
- Kvalitet
- Mål og delmål
- Brandvalue
- Markedsandele
- Hastighed
- Præcision
- Vækst
- Arbejdsglæde
- Omstillingsevne
- Forudsigelighed
- Indsigt
- Effektivitet
- Hygiejne
- Miljøvenlighed
- Hastighed
- Performance
- Image og omdømme
- Overblik
- Omstillingshastighed
Din opgave nu: 
Vælg
Vælg de 3-5 af ovenstående, der er har størst relevans for dine idealkunder.
Dem som det brede flertal af dine drømmekunder vil kunne se sig selv i.
Skriv dem ned og brug dem om fokuspunkter i fremtidige kundedialoger.
Forbered spørgsmål
Formuler behovsaktiverende spørgsmål til hvert af de 3-5 salgsargumenter.
Spørgsmål der styrer dialogen i retning af din løsnings styrker og muligheder for kunden.
Hent inspiration
Du kan med fordel downloade min guide med 25 Super Sælgende Spørgsmål.
Her finder du eksempler på effektive og gennemprøvede spørgsmål du kan bruge med det samme.
Hent guiden for kr. 0,- her:
Omsæt Strategi til Resultat
Mit navn er Brian Stahlhut Christiansen og jeg har arbejdet med salgsudvikling og salgscoaching i B2B-organisationer i over 20 år som selvstændig og uafhængig konsulent.
Blandt andet for Procter & Gamble, Danica Pension, Bila Robotics, Philips, AVIS Rent a Car, Ernst & Young, Nordea, Panasonic, Montana Furniture, Nissan, Købstædernes Forsikring, E.ON, Nykredit, EDC, Scion-DTU, COWI, Oticon, Axcess, Rentokil/Initial, Logitrans og DFDS Seaways.
Hvis du vil vide mere om hvordan du sælger mere og mere effektivt, så bestil min nye bog "Omsæt Strategi til Resultat" og få 1.000 konkrete metoder til øget B2B-salg.
Du kan få den tilsendt i hard copy direkte til din postkasse og kun betale for tryk, fragt og håndtering.
Download Guides til Øget Omsætning
Konkrete og kontante råd til at lykkes med B2B-salg og salgsledelse...
Hold professionelle online møder
Sælg mere på kortere tid med online kundemøder