B2B Salg - Sælg det kunder drømmer om at købe (Den ultimative liste)
Jeg har i over tyve år guidet B2B-sælgere til at flytte fokus væk fra produktets specifikationer og data og hen mod kundens formål og gevinst.
Fundamentalt køber kunder nemlig enten for at:
- Komme væk fra deres nuværende situations problemer, uhensigtsmæssigheder og udfordringer og
- Komme hen mod den ønskede situations fordele, gevinster og forbedringer
Men hvad er det så kunder drømmer om at komme væk fra og hen mod?
Her kommer den ultimative liste med 50 konceptuelle salgsargumenter, der kan gøre alle kunder interesserede i, at høre mere...
Undgå/minimere/væk fra:
- Omkostninger
- Råvareforbrug
- Flaskehalse
- Klager
- Risiko
- Tvivl
- Sygedage
- Forsinkelser
- Lagerbinding
- Rejsedage
- Driftsstop
- Dobbeltarbejde
- Frustration
- Manuelle rutiner
- Returvarer
- Svind
- Stress
- Papirarbejde
- Usikkerhed
- Nedetid
- Gebyrer
- Slid
- Afskrivninger
- Friktion
- Spildtid
Opnå/maximere/hen mod:
- Produktivitet
- Indtjening
- Succes
- Ordrer
- Kundetilfredshed
- Sporbarhed
- Kvalitet
- Mål og delmål
- Brandvalue
- Markedsandele
- Hastighed
- Præcision
- Vækst
- Arbejdsglæde
- Omstillingsevne
- Forudsigelighed
- Indsigt
- Effektivitet
- Hygiejne
- Miljøvenlighed
- Hastighed
- Performance
- Image og omdømme
- Overblik
- Omstillingshastighed
Din opgave nu:
Vælg
Vælg de 3-5 af ovenstående, der er har størst relevans for dine idealkunder.
Dem som det brede flertal af dine drømmekunder vil kunne se sig selv i.
Skriv dem ned og brug dem om fokuspunkter i fremtidige kundedialoger.
Forbered spørgsmål
Formuler behovsaktiverende spørgsmål til hvert af de 3-5 salgsargumenter.
Spørgsmål der styrer dialogen i retning af din løsnings styrker og muligheder for kunden.
Hent inspiration
Du kan med fordel downloade min guide med 25 Super Sælgende Spørgsmål.
Her finder du eksempler på effektive og gennemprøvede spørgsmål du kan bruge med det samme.
Hent guiden for kr. 0,- her:
Som omtalt i medierne
Miniseminar: Ny Omsætning
Se på 27 minutter hvordan du som leder for B2B-sælgere kan opnå ny omsætning med tre fundamentale principper:
- Højere konverteringsrater med værdibaseret salg
- Kortere salgscyklus med procesorienteret salg
- Ny energi i salgsteamet med proaktiv pipelineledelse
Få adgang for kr. 0,- på www.omsaet.dk/ny
Vi guider B2B-salgsteams til ny omsætning på 100 dage
Mit navn er Brian Stahlhut Christiansen, og jeg har arbejdet med optimering af B2B-salg i over 20 år.
Jeg har også skrevet fire bøger om salg og holdt foredrag om salg og salgsledelse i Skandinavien, Tyskland, Baltikum, Spanien og USA.
Min ambition er, at guide B2B-salgsteams til ny omsætning - uden at ansætte flere sælgere eller øge marketing.
Følg mig på LinkedIn her (jeg udgiver løbende artikler om værdibaseret og procesorienteret salg).
Download Guides til Øget Omsætning
Konkrete og kontante råd til at lykkes med B2B-salg og salgsledelse...