Ti veje til hurtigere B2B-ordrer

photo-1456574808786-d2ba7a6aa654

At forkorte salgscyklus og lukke ordrer hurtigere i B2B-salg kan være afgørende for at øge produktiviteten og opnå bedre resultater. 

Her er ti strategier, du kan overveje:

  1. Identificer jeres ideelle målgruppe: Fokuser på at målrette jeres salgsindsats mod virksomheder, der er mest tilbøjelige til at have brug for jeres løsninger eller serviceydelser. Det kan reducere tidsspilde på virksomheder, der ikke er de rigtige kundeemner.
  2. Leadkvalificering: Design en strømlinet proces til at kvalificere leads. Det sikrer, at du bruger din tid og ressourcer på de mest lovende muligheder.
  3. Skræddersy din tilgang: Tilpas dine salgsbudskaber og præsentationer til de specifikke behov og udfordringer, som hver kunde står over for. På den måde viser du, at du kundens udfordringer og potentiale.
  4. Hurtig opfølgning: Reager hurtigt på henvendelser og leads. Jo hurtigere du kan levere den nødvendige information og assistere potentielle kunder, jo større chance er der for at fastholde deres interesse.
  5. Opbyg tillid: Arbejd på at opbygge tillid og relationer med dine kunder. Det kan hjælpe med at reducere kundens tvivl og modstand og dermed fremskynde beslutningsprocessen.
  6. Demonstrationer og prøver: Tilbyd demonstrationsmøder eller prøveperioder af dine løsninger eller services, så kunderne kan se fordelene i praksis.
  7. Etabler klare købskriterier: Hjælp dine kunder med at definere og forstå de kriterier, de bruger til at træffe beslutninger. Det kan hjælpe med at identificere og eliminere forhindringer for at lukke ordrer.
  8. Reducer internt bureaukrati: Forstå de interne processer i dine kunders organisationer og tilbyd støtte eller løsninger til at mindske den interne byrde og forkorte beslutningsprocessen..
  9. Automatiser mere: Brug salgsautomatiseringsværktøjer til at strømline processer som leadstyring, opfølgning og rapportering.
  10. Uddan jeres salgsteam: Træn jeres sælgere, så den designede salgsproces fungerer i praksis.

At forkorte salgscyklus og lukke ordrer hurtigere i B2B-salg kræver en kombination af strategi, forståelse af kundens behov og en effektiv intern proces. Det er vigtigt at tilpasse disse forslag til jeres specifikke branche og målgruppe.

Find ud af mere her:

Som omtalt i medierne

Miniseminar: Ny Omsætning

Se på 27 minutter hvordan du som leder for B2B-sælgere kan opnå ny omsætning med tre fundamentale principper:

  • Højere konverteringsrater med værdibaseret salg
  • Kortere salgscyklus med procesorienteret salg
  • Ny energi i salgsteamet med proaktiv pipelineledelse

Få adgang for kr. 0,- på www.omsaet.dk/ny

Ny Omsætning no BG
LinedIn-6Z0A4086-Edit-Brian_S-farve

Vi guider B2B-salgsteams til ny omsætning på 100 dage

  Mit navn er Brian Stahlhut Christiansen, og jeg har arbejdet med optimering af B2B-salg i over 20 år.

Jeg har også skrevet fire bøger om salg og holdt foredrag om salg og salgsledelse i Skandinavien, Tyskland, Baltikum, Spanien og USA.

Min ambition er, at guide B2B-salgsteams til ny omsætning - uden at ansætte flere sælgere eller øge marketing.

Følg mig på LinkedIn her (jeg udgiver løbende artikler om værdibaseret og procesorienteret salg).

Download Guides til Øget Omsætning

Konkrete og kontante råd til at lykkes med B2B-salg og salgsledelse...

25 Super Sælgende Spm.

Sælg mere med bedre spørgsmål

Download for kr. 0,-

Bedre møder
i salgsafdelingen

Får jeres sælgere energi ud af jeres møder?

Download for kr. 0,-

Bedre Salgsmål
Bedre Resultater

Klare og motiverende mål giver øget salg

Download for kr. 0,-

Professionelle online møder

Sælg mere på kortere tid med online kundemøder

Download for kr. 0,-

Salgsledelse
Koma eller Krise

Sådan leder du B2B-salg gennem kriser

Download for kr. 0,-