Skudsikker håndtering af indvendinger ved kanvas i B2B-salg

Kold Kanvas B2B-Salg

Sådan håndterer du som B2B-sælger indvendinger i kanvassamtaler

Et af de hemmelige våben mine kunders sælgere bruger til at få flere møder i kalenderen, er en overraskende effektiv måde at håndtere indvendinger ved kanvas.

For det bedste svar, du kan give på de fleste indvendinger i telefonen, er:

”Det er derfor, jeg ringer”.

Følg med gennem 5 eksempler her:

Indvending #1: ​​"Jeg har ikke noget budget."

Dig: "Det er faktisk derfor, at jeg ringer – jeg regnede med, at du ikke ville have et budget lige nu, men håbede at kunne dele, hvordan vi hjælper andre <Jobtitel> med at <opnå/undgå>, så når du er klar, ved du, hvordan du kan nå dine mål”.

Indvending #2: "Send en mail"

"Det er faktisk derfor, at jeg ringer – jeg tænkte, at det ville resultere i flere spørgsmål end svar, så jeg tænkte, at jeg lige ville høre, hvordan I <opnår/undgår> i dag?"

Indvending #3: ​​"Jeg er ikke interesseret."

"Det er faktisk derfor, at jeg ringer - de fleste mennesker leder ikke selv efter det vi gør, men jeg tror, at det vil interessere dig, hvordan andre virksomheder i jeres branche <opnår/undgår>."

Indvending #4: ​​"Jeg har travlt"

"Det er faktisk derfor, at jeg ringer – vil blot finde et tidspunkt hvor jeg kan forklare, hvordan vi hjalp <referencekunder, der ligner kundeemnet> med at <opnå/undgå>."

Indvending #5: "Jeg er ikke beslutningstager"

"Det er faktisk derfor, at jeg ringer - jeg har undersøgt jeres virksomhed, og jeg er usikker på, hvem jeg skal tale med om <opnå/undgå> som vi har set det hos <referencekunde>. Jeg tror, at I vil kunne få samme resultater – har du et forslag til hvem, jeg skal tale med?"

Konklusion

Så hele ideen i denne metode bygger på, at gribe kundens indvending i luften og dreje dialogen i retning af det værdibaserede salg, du gerne vil gennemføre. Altså hurtigt komme videre til, at tale om det B2B-kunder drømmer om.

Læs mere om den seneste forskning i håndtering af indvendinger, om de typiske indvendinger i B2B-salg generelt og 3 skridt til effektiv håndtering af indvendinger.

Som omtalt i medierne

Miniseminar: Ny Omsætning

Se på 27 minutter hvordan du som leder for B2B-sælgere kan opnå ny omsætning med tre fundamentale principper:

  • Højere konverteringsrater med værdibaseret salg
  • Kortere salgscyklus med procesorienteret salg
  • Ny energi i salgsteamet med proaktiv pipelineledelse

Få adgang for kr. 0,- på www.omsaet.dk/ny

Ny Omsætning no BG
LinedIn-6Z0A4086-Edit-Brian_S-farve

Vi guider B2B-salgsteams til ny omsætning på 100 dage

  Mit navn er Brian Stahlhut Christiansen, og jeg har arbejdet med optimering af B2B-salg i over 20 år.

Jeg har også skrevet fire bøger om salg og holdt foredrag om salg og salgsledelse i Skandinavien, Tyskland, Baltikum, Spanien og USA.

Min ambition er, at guide B2B-salgsteams til ny omsætning - uden at ansætte flere sælgere eller øge marketing.

Følg mig på LinkedIn her (jeg udgiver løbende artikler om værdibaseret og procesorienteret salg).

Download Guides til Øget Omsætning

Konkrete og kontante råd til at lykkes med B2B-salg og salgsledelse...

25 Super Sælgende Spm.

Sælg mere med bedre spørgsmål

Download for kr. 0,-

Bedre møder
i salgsafdelingen

Får jeres sælgere energi ud af jeres møder?

Download for kr. 0,-

Bedre Salgsmål
Bedre Resultater

Klare og motiverende mål giver øget salg

Download for kr. 0,-

Professionelle online møder

Sælg mere på kortere tid med online kundemøder

Download for kr. 0,-

Salgsledelse
Koma eller Krise

Sådan leder du B2B-salg gennem kriser

Download for kr. 0,-